تیرآهن چینی از کجا بخریم؟

تیرآهن چینی از کجا بخریم؟

تیرآهن چینی از کجا بخریم؟

تیرآهن های چینی که به تیرآهن های INP نیز شهرت دارند در واقع تیرآهن های تولید کشور چین هستند که تحت استاندارد INP که یک استاندارد آمریکایی است تولید میشوند

از این استاندارد بیشتر در چین و روسیه برای تولید محصولات فولادی استفاده میشود. این تیرآهن ها کاربرد بسیاری در صنعت ساختمان سازی دارند از اینرو تقاضا برای خرید این تیرآهن در بازار آهن الات بسیار زیاد است.

یکی از چالش هایی که متقاضیان خرید این نوع تیرآهن ها با آن مواجه هستند یافتن بهترین مرجع برای خرید این نوع تیرآهن است.

بهترین مرجع خرید این نوع تیرآهن مرجعی است که این نوع تیرآهن را باقیمتی بسیار مناسب و مقرون به صرفه برای خرید در اختیار متقاضیان خرید این نوع تیرآهن قرار میدهد.

آهن اسپات ( ahan spot ) سایتی است که این نوع تیرآهن ها را با قیمتی بسیار مناسب ارائه میکند و بهترین مرجع برای خرید این نوع تیرآهن است. آهن اسپات سایتی معتبر و مطمئن است که به جز فروش محصولات فولادی پس از فروش کیفیت این محصولات را نیز تضمین میکند.

ویژگی تیرآهن های چینی یا INP

تیرآهن INP دارای ویژگی های متنوعی است که اکنون به هر یک از آنها اشاره خواهیم کرد.

(۱) از بارزترین ویژگی تیرآهن های INP این است که ضخامت بال این تیرآهن یکسان و یکنواخت نیست. تیرآهن ها از دو قسمت بال و جان تشکیل شدهاند. قسمت میانی تیرآهن را جان آن و قسمتهای کناری را بال تیرآهن گویند.

ضخامت بال این نوع تیرآهن ها در ابتدای بال نازک است و کمکم با نزدیک شدن به جان تیرآهن ضخیم میشود. این ضخیم شدن با شیب ملایمی انجام میشود. 

(۲) تولید این نوع تیرآهن از سایز ۸۰ شروع میشود و تا سایز ۵۵۰ قابل تولید است. طول این نوع تیرآهن بین ۸ تا ۱۶ متر است و عرض این تیرآهن ۴۲ تا ۲۰۰ میلیمتر است. 

(۳) تولید تیرآهن های INP با عرض های متنوعی انجام میشود. عرض این تیرآهن ها از ۴۲ تا ۲۱۵ میلیمتر متغیر است. 

(۴) برای تولید این نوع تیر آهن از استاندارد EN 10365 برای مشخصات ابعادی استفاده میکنند. مقاومت این نوع تیرآهن نیز مطابق با استاندارد EN 10024: 1995 است. 

(۵) درج نام استانداردی که برای تولید این نوع تیرآهن در نظر گرفته شده بر روی بدنه تیرآهن الزامی است. پس از درج نام استاندارد روی بدنه تیرآهن،  عددی حک میشود که نشان دهنده ارتفاع تیرآهن است.

برای مثال اگر بر روی بدنه تیرآهن نشان INP8 را مشاهده کردید به این معنی است که ارتفاع تیرآهن مذکور ۸ سانتیمتر است. 

(۶) از دیگر ویژگیهایی که این نوع تیرآهن دارد این است که مانند سایر تیرآهن ها حروف اختصاری خاصی برای نمایش مشخصات آن بکار گرفته میشود. در زیر علامت های اختصاری و معنای هر کدام را برایتان بازگو کردهایم.

A: سطح مقطع

b: عرض بال

G: وزن هر متر تیرآهن

h: ارتفاع بال

ts:  ضخامت جان

tg:  ضخامت بال

V: سنگین بودن تیرآهن

مزایای استفاده از تیرآهن چینی یا INP

استفاده از تیرآهن INP در صنعت ساختوساز مزایای فراوانی دارد که باعث میشود که متقاضیان زیادی برای خرید داشته باشد.

از جمله مزایای استفاده از این تیرآهن میتوان به موارد زیر اشاره کرد. 

● سرعت بالا و راحتی در نصب و اجرا 

● امکان استفاده در سازههای مرتفع

● امکان اتصال راحت به سایر قطعات ساختمان

● استحکام و مقاومت بالا 

● کاهش در هزینه انجام پروژه

● امکان توسعه ساختمان پس از اتمام ساخت

مهمترین کارخانه های تولید تیرآهن چینی

چین کشور بسیار بزرگی است که در دهه های اخیر رشد خوبی در اقتصاد خود تجربه کرده و به یکی از ابر قدرت های تولید در جهان تبدیل شده است

این کشور کارخانه های تولیدی زیادی در زمینه تولید محصولات فولادی و آهن آلات دارد.

 اغلب این کارخانه ها تیرآهن های INP نیز تولید میکنند اما برخی از کارخانه های تولید این تیرآهن به دلیل کیفیت بالای محصولات و رضایت بیشتر مصرف کنندگان از محصولات تولیدی معروف تر از سایرین هستند

برخی از این کارخانه ها دولتی و برخی غیر دولتی هستند. نام این کارخانه ها از قرار زیر است. 

● شرکت فولاد آن‌استیل

● شرکت فولاد بائواستیل

● شرکت فولاد اچ ای استیل

● شرکت فولاد جیانلانگ

● شرکت فولاد شاگانگ

● شرکت فولاد شاندونگ استیل

● شرکت ووهان آیرون اند استیل

● شرکت فولاد شوگانگ

● شرکت فولاد والین

● شرکت هبئی آیرون اند استیل

تیرآهن چینی از کجا بخریم؟

چگونگی محاسبه وزن تیرآهن های چینی

یکی از مهمترین فاکتورها در تعیین قیمت تیرآهن وزن تیرآهن است. از اینرو محاسبه درست وزن تیرآهن برای قیاس بین قیمت های مختلف بسیار حائز اهمیت است.

محاسبه وزن تیر آهن از دو طریق امکانپذیر است. شما میتوانید با کمک گرفتن از جدول اشتال و یا از طریق فرمولی که برای محاسبه وزن تیرآهن وجود دارد اقدام به تعیین وزن تیرآهن چینی کنید. 

محاسبه وزن تیرآهن های چینی با کمک جدول اشتال 

برای محاسبه با کمک جدول اشتال باید ابتدا از روی مشخصاتی که تیرآهن دارد و برروی بدنه درج شده ابتدا وزن مخصوص تیرآهن را از جدول اشتال پیدا کنید سپس با استفاده از فرمول زیر وزن تیرآهن را به دست آورید.

وزن تیرآهن = طول تیرآهن * وزن مخصوص تیرآهن از جدول اشتال

محاسبه وزن تیرآهن های چینی با کمک فرمول

روش دیگری که به کمک آن میتوانید وزن تیرآهن چینی را محاسبه کنید استفاده از فرمول است. شما با استفاده از فرمول زیر میتوانید وزن تیرآهن را به دست آورید. توجه کنید که در این فرمول طول تیر آهن را باید به متر وارد کنید و باقی پارامترها را به میلیمتر وارد کنید.

۱۰۰۰ /چگالی * طول * {(ضخامت جان * طول جان) + (ضخامت بال * عرض بال)} *۲= وزن 

همین فرمول را می توان برای تیرآهن سایز ۲۶، ۲۸ و … نیز بکار برد و وزن آنها را محاسبه نمود [ https://ahanspot.com/cat/beam/26t ]

با محاسبه وزن تیر آهن ها ، هزینه پروژه نیز برآورد خواهد شد.

اهمیت تعیین وزن تیرآهن چینی

تعیین وزن تیرآهن های چینی از آن جهت بسیار حائز اهمیت است زیرا این وزن میتواند تعیین کننده مقاومت ساختمان و میزان تحمل سازه در برابر فشارهای خارجی و فشارهای ناشی از بار سازه باشد.

از اینرو مهندسین ساخت سازه باید از وزن تیرآهن ها مطلع باشند تا بتوانند سایز درست و اندازه صحیح تیرآهن ها را باتوجه به مشخصات سازه تعیین کنند تا با بکارگیری درست تیرآهن از بروز مشکل در مقاوم سازی سازه پیشگیری کنند. 

خرید تیرآهن چینی و استعلام قیمت آهن آلات با آهن اسپات

سایت آهن اسپات به عنوان مرجعی مهم و معتبر امکان خرید تیرآهن های چینی و یا INP با قیمتی ارزان و مقرونبه صرفه برای کاربران خود فراهم کرده است.

این سایت همچنین با بهروز رسانی های منظمی که انجام میدهد به عنوان مرجعی معتبر برای استعلام لحظه ای قیمت محصولات فولادی و آهن آلات در بین فعالین حوزه آهن آلات شناخته میشود.

متقاضیان خرید محصولات فولادی و آهن آلات میتوانند برای خرید و یا استعلام لحظه ای قیمت محصولات فولادی از این سایت استفاده کنند. 

مطلب مفید بود ؟ ۱ ۰

شما هم بخوانید