خواص قرص منیزیم + ۱۸ خاصیت قرص منیزیم و نحوه مصرف

خاصیت قرص منیزیم و نحوه مصرف آن برای مردان و زنان چیست

خواص قرص منیزیم خاصیت قرص منیزیم برای مو و پوست خواص قرص منیزیم برای ورزشکاران علائم کاهش منیزیم در بدن را در سایت فتوکده می خوانید

خواص قرص منیزیم برای بدن چیست

قرص منیزیم یکی از مکمل های غذایی مناسب برای مدیریت و کنترل استرس و برای احاد مردم و ورزشکاران می باشد و ماده معدنی بسیار حیاتی است

منیزیم یکی از هفت ماکرومینرال‌ هاست که برای سلامتی بدن ضروری بوده و بدن هر فرد بطور معمول دارای ۲۰ الی ۲۸ میلی گرم منیزیم می باشد.

۵۰% منیزیم بدن در سیستم اسکلت بدن ذخیره شده و مابقی آن در بافت های نرم، ماهیچه ها و مایعات بدن یافت می شود. این ماده معدنی نقش موثری در بیش از ۳۰۰ واکنش آنزیمی داشته و در آرامش عضلات، انتقال و فعالیت عصبی نقش دارد.

خواص قرص منیزیم برای ورزشکاران پوست و مو و لاغری

خواص قرص منیزیم در سلامتی

 بدن هر فرد بالغ روزانه در حدود ۳۱۰ میلی گرم منیزیم نیاز دارد و بعد از سن ۳۰ سالگی این نیاز به روزی ۳۲۰ میلی گرم در روز می رسد.

اگر نیاز بدن به این ماده معدنی بطور کامل برطرف نشود، بیماری های مختلفی در بدن ایجاد می شود که در برخی موارد زیان های جبران ناپذیری خواهد داشت.

سلامت قلب

منیزیم برای سلامت عضلات قلب موثر بوده و این ماده در انتقال سیگنال های الکتریکی در بدن نقش مهمی ایفا می کند. مصرف سریع منیزیم بعد از حملات قلبی خطر مرگ را کاهش می دهد.

دیابت

منیزیم در متابولیسم کربوهیدارت ها و گلوکز نقش موثری داشته و تاثیر خوبی روی دیابت دارد. مصرف کم منیزیم منجر به کاهش حساسیت پایین به انسولین می شود و برای بیماران دیابتی مفید است.

خواص قرص منیزیم برای مو

یکی از دلایل اصلی ریزش مو، استرس می باشد

دکتر نیناروس متخصص پوست می گوید : منیزیم باعث حفظ تعادل عطبی شده و ویتامین B را فعال می کند، ویتامین ب کراتین (پروتئین ساخت مو) را تحریک می کند

سلامتی استخوان ها

برای استخوان سازی در بدن منیزیم بسیار مهم بوده زیرا به جذب بیشتر کلسیم کمک می کند.

این ماده معدنی ویتامین D در کلیه ها را فعال می کند و مصرف کافی منیزیم تشکیل کریستال استخوانی را بهبود می بخشد.

سندرم پیش از قاعدگی

افرادی که سندروم پیش از قاعدگی مبتلا هستند با مصرف منیزیم بهبود می یابند.

از علائم این عارضه می توان به بی خوابی، نفخ، ورق ساق پا و افزایش وزن اشاره کرد و مصرف قرص منیزیم در کاهش علائم تاثیر زیادی دارد.

جلوگیری از تصلب شرایین

قرص منیزیم فواید زیادی برای بدن دارد و بطور چشمگیری خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. این ماده معدنی ریتم عادی قلب را حفظ نموده و از تصلب شرایین جلوگیری می کند.

کاهش فشار خون

مصرف مقدار مورد نیاز بدناز قرص منیزیم فشار خون را کنترل می کند. افزایش سطح منیزیم در بهبود جریان خون موثر بوده و در کاهش فشار خون نقش موثری دارد.

کنترل بی نظمی های ضربان قلب

بی نظمی ضربان قلب به تپش نامنظم و غیر معمول قلب گویند که از عوامل مختلفی ناشی می شود. مصرف قرص منیزیم بی نظمی های ضربان قلب را کنترل می کند.

خواص قرص منیزیم برای ورزشکاران

پایین بودن منیزیم برای ورزشکاران می تواند مشکلاتی از جمله گرفتگی عضله، دردهای طولانی مدت بدون بهبودی و مشکل اساسی در ریکاوری بوجود آورد

بسیاری از ورزشکاران اغلب از اسپری و لوسیون های حاوی منیزیم بعد از ورزش نیز استفاده می کنند

بهبود وضعیت خواب

افرادی که دچار اختلال خواب یا کم خوابی ستند برای رفع این مشکل مصرف قرص منیزیم به آنان توصیه می شود. منیزیم ماده معدنی مورد نیاز بدن بوده و در بهبود خواب نقش موثری دارد.

کاهش اضطراب و افسردگی

مصرف قرص منیزیم در بیماران مبتلا به افسردگی علائم این بیماری را درمان کرده و سریع ترین راه برای رفع این بیماری می باشد. قرص منیزیم در کاهش اضطراب و افسردگی نقش چشمگیری دارد.

جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه

منیزیم در طول روده کوچک جذب شده و ویتامین D جذب آن را افزایش می دهد. محل ذخیره منیزیم در استخوان ها بوده و از طریق کلیه ها دفع می شود و این ماده معدنی از تشکیل سنگ کلیه در بدن جلوگیری می کند.

کاهش گرفتگی عضلات

از علائم کمبود منیزیم در بدن می توان به گرفتگی عضلات اشاره کرد این ماده معدنی برای تولید ۴۰۰ آنزیم و فعالیت بیوشیمیایی در بدن مورد استفاده قرار می گیرد و در حفظ سلامتی بدن موثر است.

بهبود سطح انرژی بدن

کمبود منیزیم از مشکلات شایع بوده که باعث بروز برخی بیماری ها در بدن می شود.

مصرف قرص منیزیم متابولیسم، عملکرد سیستم ایمنی و فشار خون تاثیر داشته و سطح انرژی بدن را نیز بهبود می بخشد.

خاصیت قرص منیزیم برای پوست

کمبود منیزیم موجب آسیب رادیکال های آزاد به آن شده و سبب چین و چروب و التهاب پوست می شود، مواد غذایی و مکمل های حاوی منیزیم برای تنظیم و تکثیر و ترمیم DNA مفید است

کاهش سطح کلسترول خون

بالا رفتن سطح کلسترول خون زمینه بروز بیماری های مختلفی را در بدن ایجاد می کند. قرص منیزیم برای بدن فواید زیادی دارد و با مصرف آن سطح کلسترول خون بطور چشمگیری کاهش می یابد.

مبارزه با التهاب

واکنش سیستم ایمنی بدن به آسیب های احتمالی با التهاب بروز می کند و در این حالت بدن با ویروس ها مبارزه می کند تا سلامتی بدن حفظ گردد.

مصرف قرص منیزیم با التهاب ناشی از بیماری ها مقابله می کند.

خاصیت قرص منیزیم برای میگرن

منیزیم با کاهش مواد شیمیایی ایجاد کننده درد، به مغز کمک می کند تا از تنگ شدن عروق خونی جلوگیری نماید. مصرف نکردن کافی منیزیم احتمال ابتلا به میگرن را افزایش می دهد.

خواص قرص منیزیم برای ورزشکاران و مو

علائم کاهش منیزیم در بدن

علائم کاهش منیزیم در بدن

کمبود شدید منیزیم به ندرت مشاهده می شود ولی علائم بالینی آن با لرزش، اسپاسم عضله، تغییرات شخصیتی، ضعف، تهوع، بی اشتهایی، بی نظمی در ضربان قلب، بالا رفتن فشار خون و سردرد مشخص می گردد.

علائم کاهش منیزیم در بدن افراد میانسال شایع تر بوده و با مقاومت به انسولین، بیماری عروق کرونر قلبی، پوکی استخوان و سندروم متابولیک در ارتباط می باشد.

یک رژیم غذایی عالی و خوب باید به اندازه کافی منیزیم داشته باشد، امّا مصرف غذاهای فراوری شده، مشکلات معمول گوارشی و طبخ زیاد غذاها از جذب کافی این ماده معدنی در بدن مانع می شود.

نحوه مصرف قرص منیزیم

میزان مصرف قرص منیزیم با توجه به سن و جنسیت فرد، متفاوت می باشد و بطور معمول میزان مصرف برای افراد بالغ در ابتدا ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلی گرم بوده و این میزان می تواند تحت شرایطی با نظر پزشک تغییر نماید.

کسانی که به میزان کافی منیزیم از طریق مواد غذایی دریافت نمی کنند برای رفع کمبود این ماده معدنی می توانند از قرص منیزیم استفاده نمایند.

منیزیم سیترات نوع رایج‌ منیزیم موجود در این مکمل‌ها بوده و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

نکاتی در مورد قرص منیزیم

● در دوران بارداری با مشورت پزشک از این این قرص استفاده کنید.

● در صورتی که دچار آلرژی و حساسیت دارویی یا غذایی خاصی هستید حتما به پزشک خود اصلاع دهید.

● فهرستی از داروهایی که که در حال حاضر مصرف می کنید را تهیه کرده و به پزشک خود ارائه نمایید زیرا ممکن است برخی از داروها باهم تداخل داشته باشند.

● در صورت فراموشی زمان مصرف دارو بلافاصله بعد از بخاطر آوردن آن را مصرف کنید و مقدار آن را نیز تغییر ندهید.

● مکمل منیزیم را با توجه به دستور پزشک استفاده نمایید و از مصرف خودسرانه آن خودداری کنید.

● مصرف بیش از اندازه قرص منیزیم منجر به اسهال می شود.

منیزیم های طبیعی

● اسفناج 

● بادام 

● لوبیای سیاه 

● برگ چغندر 

● دانه های کدوتنبل

● ماست 

● انجیر 

● آووکادو

● شکلات تلخ و موز 

● کنجد و تخم کتان

● بادام هندی

● گوجه‌ فرنگی

● کنگر فرنگی

● سیب‌‌ زمینی شیرین

● بادام زمینی

● ماهی

● شیر

● نان گندم سبوس دار

آشنایی با علت تپش قلب و روش های درمانی

خاصیت قرص منیزیم برای مو و لاغری بدن | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۹۸ ۵

شما هم بخوانید