۳۴ خواص مریم گلی برای لاغری، زنان، پوست و مو

.خواص مریم گلی برای لاغری، زنان، پوست و مو

 

  مریم گلی چه خواصی دارد

 


 
سایت فتوکده : سایتی برای همه
 
 

۳۴ خواص مریم گلی برای لاغری، زنان، پوست و مو

مریم گلی گیاهی علفی و از خانواده نعناعیان می باشد، گونه های آن بسیار متنوع بوده و در مناطق خشک و سنگلاخی قابل رشد و نمو می باشد.

مریم گلی از گیاهان دارویی می باشد که هم در طب سنتی و هم در طب نوین بسیار قابل توجه می شود.این گیاه در اغلب نقاط ایران قابلیت رویش را دارد.

خاصیت مریم گلی چیست

مریم گلی چه خواصی دارد

مریم گلی چه خواصی دارد

خواص مریم گلی بسیار جالب توجه می باشد، مهمترین خاصیت آن خاصیت ضد التهابی قوی آن می باشد که در درمان بسیاری از بیماریها اثربخش می باشد

در این مطلب به سوال مریم گلی چه خواصی دارد جواب داده شده است

بهداشت لثه ها

مریم گلی با داشتن خاصیت ضد التهابی قوی در درمان التهاب لثه ها بسیار مفید می باشد و از سوی دیگر با دارا بودن ویتامین C در ترکیب خود،در سلامت لثه ها نقش اثربخشی دارد.

خواص مریم گلی برای مو

روغن مریم گلی می تواند جریان خون رسانی به پوست سر را تقویت نموده و علاوه بر شادابی و طراوت موها، ریزش آنها را کنترل و همچنین رشد آنها را تضمین نماید.

شادی بخش

دم کرده و دمنوش مریم گلی به عنوان شادی بخش و دور کننده استرس و اضطراب و همچنین آرامبخشی قوی شناخته می شود.

رفع ابتلا به ماستیت

یکی از عوارض خشک شدن شیر مادران امکان ابتلای مادر به مشکل ماستیت می باشد.ترکیبات مریم گلی امکان شکل گیری این اختلال را در بانوان کاهش می دهد.

التیام زخم ها

خاصیت ضد عفونی و ضد باکتریایی گیاه مریم گلی باعث می شود تا در التیام سریعتر زخم ها و عفونت آنها بسیار نتیجه بخش و مؤثر باشد.

ضد جوش صورت

خواص ضد التهابی، ضد عفونی و آنتی اکسیدانی قوی گیاه مریم گلی سبب می شود تا در رفع جوش های پوستی و جای آنها مفید باشد

کمپرس و بخور مریم گلی را امتحان کنید.

تقویت اسکلت بدن

مریم گلی سرشار از ویتامین K می باشد

وجود این ویتامین ارزشمند در رفع بسیاری از مشکلات استخوان بندی و اسکلت بدن و همچنین رفع پوکی استخوان و … بسیار اثر بخش می باشد.

تنظیم سیستم گوارشی

این گیاه دارویی به سبب دارا بودن فیبر غنی در ترکیب خود، می تواند در رفع و بهبود بسیاری از اختلالات سیستم دستگاه گوارش موثر و نتیجه بخش باشد.

ضد بوی بدن

مریم گلی مقدار عرق بدن را کاهش می دهد؛

به همین سبب این گیاه دارویی به عنوان ضد بوی بدن شناخته می شود مصرف آن برای افرادی که از بوی بدن ناشی از عرق بالا رنج می برند، توصیه می گردد.

ضد سفیدی موی سر

به دلایل مختلف برخی از افراد در سنین مختلف، دچار سفیدی موی سر می شوند یکی از بهترین روشهای غیر شیمیایی مبارزه با آن، استفاده مرتب و منظم ار روغن گیاه دارویی مریم گلی می باشد.

درمان اسهال

از دیگر خواص ارزشمند مریم گلی، نقش قابض بودن آن می باشد، این نقش سبب می شود تا بتوان آن را در گروه گیاهان دارویی قرار داد که در درمان اسهال مفید می باشد.

ضد چین و چروک پوست

خاصیت جالب دیگر مریم گلی این است که روغن برگهای این گیاه دارویی جریان گردش خون را در بدن بهبود بخشیده و به همین سبب مانع از پیری زودرس و چین و چروک های پوستی می گردد.

تقویت حافظه

نتایج یافته های جدید پژوهشگران نشان می دهد که گیاه مریم گلی حاوی آنزیم کولین استراز می باشد.این آنزیم تمرکز را افزایش داده و در تقویت حافظه و سیستم عصبی مفید می باشد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

وجود ویتامین C غنی در ترکیب مریم گلی، این گیاه علفی را در گروه گیاهان دارویی قرار داده است که با رفع التهابات مختلف، نقش مفیدی در تقویت سیستم ایمنی بدن داشته باشد.

رفع چربی پوست

به شکل طبیعی برخی از پوست ها چرب هستند و مشکلاتی را در افراد بوجود می آورند. روغن مریم گلی می تواند این چربی ها را رفع نماید.

رفع علایم سوء هاضمه

مریم گلی از گیاهان دارویی می باشد که از قدیم الایام به عنوان گیاه ضد نفخ شناخته شده است، خاصیت ضد نفخ بالا سبب شده تا در رفع و برطرف کردن علایم سوء

هاضمه نقش مفیدی داشته باشد.

ضد تعرق از بدن

مریم گلی از تعرق و خارج شدن بی رویه آب بدن از روزنه های پوستی جلوگیری می کند و به عنوان یک گیاه دارویی ضد عرق بی رویه شناخته می شود.

خواص مریم گلی برای پوست

از خواص منحصر به فرد و کم نظیر مریم گلی، خاصیت ضد التهابی آن می باشد، این خاصیت سبب شده در درمان التهابات و عفونت های پوستی بسیار مورد توجه باشد.

رفع گلو درد

دمنوش و غرغره کردن چای مریم گلی به عنوان رفع و درمان بسیاری از دردها و علایم و همچنین عوارض ناشی از گلو درد و التهابات سینه ای می باشد.

ضد افسردگی

مریم گلی حاوی ترکیبات متنوعی مانند آپژنین و … می باشد که همگی دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشند.این ترکیبات در درمان افسردگی بسیار مفید می باشند.

ضد آرتریت

وجود ویتامین C و بسیاری از ترکیبات دیگر، خاصیت ضد التهابی فوق العاده ای به این گیاه دارویی بخشیده است به همین سبب به عنوان یک گیاه دارویی ضد آرتریت و روماتیسم شناخته می شود.

درمان آلزایمر با مریم گلی

اگر از آلزایمر خفیف رنج می برید و یا یکی از نزدیکان شما مبتلا به آلزایمر خفیف شده است به شکل منظم دمنوش مریم گلی را مصرف نمایید

مریم گلی در درمان آلزایمر خفیف بسیار مفید می باشد.

ضد نفخ

از دیگر خواص مفید گیاه دارویی مریم گلی خاصیت ضد نفخ آن می باشد، چای مریم گلی برای افرادی که از مشکل نفخ رنج می برند می تواند اثربخش و مؤثر باشد.

خشک کننده شیر زنان

زنانی که می خواهند شیر آنها خشک شود؛ به شکلی منظم دم کرده و دمنوش مریم گلی را مصرف نمایند زیرا، اثر استروژنی این گیاه در خشک نمودن شیر مادران نتیجه بخش می باشد.

فاقد کلسترول

گیاه دارویی مریم گلی فاقد کلسترول می باشد به همین سبب در گروه گیاهانی قرار می گیرد که مصرف آن به افرادی که از مشکل کلسترول رنج می برند توصیه می گردد.

رفع سوزش سر دل

ترکیبات ارزشمند و مفید موجود در مریم گلی باعث می شود که با تنظیم و کنترل اسید ترشح شده در دستگاه گوارش، در رفع سوزش سر دل نتیجه بخش باشد.

خاصیت مریم گلی برای استفراغ

انفوزیون موجود در ترکیب مریم گلی به عنوان بر طرف کننده اختلال گاستریت در داخل معده عمل می نماید از این رو به عنوان یک گیاه دارویی ضد استفراغ شناخته می شود.

رفع التهاب لوزه ها

در برگهای گیاه مریم گلی ترکیبی به نام انفوزیون وجود دارد که خاصیت ضد التهابی فوق العاده دارد.این خاصیت سبب می شود تا بتوان غرغره کرده چای مریم گلی را در رفع التهاب لوزه ها تجویز نمود.

خاصیت ضد التهابی قوی

مهمترین و اثربخش ترین خاصیت مریم گلی،خاصیت ضد التهابی آن می باشد، این خاصیت سبب شده تا بسیاری از التهابات موجود در سیستم بدن، با مصرف دمنوش این گیاه دارویی ارزشمند رفع گردد.

رفع گرگرفتگی های دوره یائسگی

سیستم بانوان با شروع دوره یائسگی دچار تغییرات و اختلالاتی می گردد گیاه مریم گلی می تواند در رفع و کاهش بسیاری از این اختلالات، از جمله گرگرفتگی های این دوره اثر بخش باشد.

بهبود عملکرد سیستم قلب و عروق

از دیگر خواص ارزشمند موجود در مریم گلی، وجود کلسیم و پتاسیم می باشد، این ترکیبات در تنظیم و رفع برخی از مشکلات سیستم قلبی و عروقی اثر گذار هستند.

خواص مریم گلی برای لاغری

برای لاغری با مریم گلی پیشنهاد ما تهیه دمنوش مریم گلی به ترتیب زیر است :

مواد لازم؛

آّب : ۱ لیتر

عسل : ۱ قاشق غذاخوری

مریم گلی تازه یا خشک : ۱۵ گرم

آب لیمو ترش : ۱ عدد

طرز تهیه ؛

مریم گلی عسل را به مقدار آب جوش اضافه کرده و بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد، سپس شعله را خاموش کرده ئ ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد

سپس دمنوش را صاف کرده و آب لیمتورش را به آن اضافه کنید

این دمنشو را در طلو روزه میل کنید، ۵ روز استفاده و ۵ روز استراحت کنید، و در چند هفته ادامه بدید، حتما تاثیر آن بر کاهش وزن و لاغری را می بینید

خواص مریم گلی برای زنان باردار

● مریم گلی با داشتن خاصیت ضد التهابی، از دمنوش های مفید در دوران بارداری برای زنان می باشد.

● زنان باردار در دوران باردار نباید بی رویه مصرف کنند زیرا سبب انقباضات رحمی می شود.

خواص مریم گلی برای کودکان

● دمنوش مریم گلی در رفع گلو درد و درمان التهابات لوزه در کودکان مفید می باشد.

● ویتامین K در ترکیب مریم گلی نقش خوبی در رفع بسیاری از مشکلات استخوان بندی کودکان دارد.

موارد منع مصرف مریم گلی

● مصرف آن در افرادی که مشکل هورمونی دارند باید با مشورت با پزشک صورت گیرد.

● ممکن است سبب تداخل دارویی گردد.

● ممکن است برخی از معضلات خفیف گوارشی را در پی داشته باشد.

● به شکل نادرممکن است سبب التهابات پوستی گردد.

خواص مریم گلی

در این مطلب بصورت کامل با خواص مریم گلی آشنا شدید، ما پیشنهاد می کنم از خواص اسطوخودوس و سپس خواص زنیان هم اطلاعاتی کسب کنید

مریم گلی چه خواصی دارد | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۶۱ ۵

4 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

بلاغی

۱۴ مرداد ۱۳۹۹


سلام خداقوت آیادم نوش مریم گلی برای رفع گرگرفتگی موثرهست مممنونم

مهدیه

۱۶ مهر ۱۳۹۸


برگ های مریم گلی رو برای دمنوش استفاده می کنند

فرانک.ذاکری

۱۶ مهر ۱۳۹۸


درود بر شما خواستم بدونم مریم گلی به عنوان دمنوش لاغری که فرمودید ایا برگهای مریم کلی رو‌باید دمنوش کرد و‌یا گل اون رو‌ من از عطاری گلهای پنبه ای سفیدی رو‌به اسم مریم گلی گرفتم ممنون میشم به ایمیلم پاسخ رو‌بفرستید

مرصاد

۱۸ مرداد ۱۳۹۸


سلام ممنون از مطالب بسیار عالی وآموزندتون .خداخیرتون بده ..پاینده باشید

شما هم بخوانید