درمان کبد چرب با طب سنتی + ۲۰ درمان سنتی کبد چرب

.درمان کبد چرب با طب سنتی + 20 درمان سنتی کبد چرب

 

  درمان کبد چرب در طب سنتی

 


 
سایت فتوکده : سایتی برای همه
 
 

درمان کبد چرب با طب سنتی + ۲۰ درمان سنتی کبد چرب

امروزه بی تحرکی و خوردن غذاهای چرب با کلسترول بالا می‌ تواند زمینه ساز انواع بیماری‌ها در فرد باشد. یکی از این مشکلات بیماری کبد چرب است که انباشته شدن بافت های چربی در کبد عامل ایجاد این بیماری می‌ باشد.

برای پیشگیری و پاکسازی چربی از کبد می‌ توان با اجرای الگوی مناسب تغذیه‌ ای به نتیجه‌ مطلوب رسید، در این مطب با روش های درمان کبد چرب با طب سنتی آشنا می  شود

درمان سنتی کبد چرب در خانه با مواد طبیعی

درمان کبد چرب در طب سنتی

گیاه قاصدک

گیاه دارویی قاصدک عملکرد کبد را بهبود بخشیده و در تجزیه چربی‌ های جمع شده در کبد تأثیر گذار است بعلاوه عصاره برگ قاصدک به پیشگیری و درمان چاقی در ارتباط با کبد چرب غیر الکلی کمک می‌ کند.

روش مصرف :

به یک فنجان آب جوش یک قاشق چایخوری ریشه خشک قاصدک اضافه کرده درب آن را بگذارید و اجازه دهید ۵ تا ۱۰دقیقه دم بکشد

هنگام نوشیدن مقداری عسل به چای اضافه کنید، به مدت چند هفته روزی ۳ فنجان از این دمنوش بنوشید. از برگ‌ های قاصدک می‌ توان در سالاد و غذا نیز استفاده کرد،

نکته : خانم‌ های باردار و افراد مبتلا به دیابت از مصرف این گیاه خودداری کنند.

کاهش چربی کبد با زردچوبه

زردچوبه حاوی آنتی‌ اکسیدان‌ هایی است که بر درمان بیماری کبد چرب تأثیر مثبت می‌ گذارد و با بالا بردن قدرت هضم چربی در بدن از جمع شدن چربی در کبد جلوگیری کرده

همچنین زردچوبه قابلیت سم زدایی بدن را نیز دارد، طی مطالعه‌ ای پیرامون دارو های چین در سال ۲۰۰۸ زردچوبه به عنوان داروی پیشگیری کننده از بیماری‌ های کبد چرب معرفی شد.

روش مصرف :

روش اول : در دو لیوان آب، یک چهارم قاشق چای خوری پودر زردچوبه ریخته و روی اجاق بگذارید تا بجوشد، زمانی که محلول به یک لیوان آب رسید آن را میل کنید.

این نوشیدنی را به مدت چند هفته روزی دو بار استفاده کنید.

روش دوم : به یک لیوان شیر نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه اضافه کرده و روزانه ۱ بار بنوشید.

سرکه سیب

یکی از بهترین توصیه‌ ها برای درمان کبد چرب استفاده از سرکه سیب می‌ باشد، این ماده غذایی عملکرد کبد را بهبود بخشیده و سبب کاهش چربی در کبد و التهاب می‌ شود.

روش مصرف :

به یک لیوان آب ولرم یک قاشق غذاخوری سرکه سیب طبیعی اضافه کرده و در صورت تمایل به آن هنگام نوشیدن کمی عسل بیافزایید.

به مدت چند ماه دو بار در روز قبل از غذا میل شود.

شیرین بیان

از گیاه دارویی شیرین بیان برای درمان بیماری کبد بخصوص کبد چرب غیر الکلی استفاده می‌ شود.

عصاره ریشه گیاه در بیماران کبد چرب غیر الکلی سبب کاهش فعالیت آنزیم‌های ترانس آمیناز شده و همچنین سموم کبد اثرات منفی فلزات سنگین در بدن را کاهش می‌ دهد.

روش مصرف :

روش اول : به یک استکان آب جوش نصف قاشق چای خوری ریشه شیرین بیان اضافه کرده و درب آن را بگذارید تا به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه دم کشیده شود.

عسل به دمنوش بیافزایید و دو بار در طول روز از آن بنوشید.

روش دوم : به مدت چند هفته چای خوری عسل را با یک قاشق غذاخوری پودر شیرین بیان کلیک کرده و روزی یکبار از بخورید.

درمان خانگی کبد چرب با لیموترش

ویتامین C موجود در لیموترش به دلیل داشتن اکسیدان به کمک فعالیت‌ های کبد رفته و با تولید آنزیم گلوتاتیون سموم کبد را از بین می‌ برد.

در لیموترش ترکیبی به نام نارنجین وجود دارد که التهابات کبدی را کاهش می‌ دهد.

روش مصرف :

آب نصف یک لیموترش را در یک لیوان آب بچکانید و سپس آن را بنوشید. به مدت چند هفته دو تا سه بار در روز از این محلول میل کنید.

موز

مصرف موز با کمک به هضم مواد غذایی و دفع سموم و فلزات سنگین از بدن، فعالیت‌های کبد را بهبود می‌ بخشد، میوه‌ موز با داشتن پتاسیم و مواد مغری در تصفیه کبد نیز نقش مثبت ایفا می‌ کند.

سبزیجات به صورت خام

ترکیبات مفید موجود در میوه‌ ها و سبزیجات خام برای درمان بیماری کبد چرب مؤثر است کافیست آنها را به رژیم غذایی روزانه خود بیافزایید.

برای کاهش آسیب‌ های وارد شده به کبد بهتر است آب سبزیجات را گرفته و میل کنید چرا که هضم و جذب آن برای بدن آسان است.

سبزیجاتی مانند گل کلم، کاهو، کرفس، کلم برو کلی، چغندر قند و مارچوبه به سم زدایی کبد کمک می‌کنند.

عرق‌ های گیاهی

از عرق‌های گیاهی توصیه شده در طب سنتی برای درمان کبد چرب و کنترل وضعیت آن می‌ توان به عرق‌ های کاسنی، شاه تره و خارشتر اشاره کرد.

طبع سرد این نوشیدنی‌ های گیاهی سبب کاهش کلسترول خون شده و با پاکسازی کبد، مواد زائد و سموم را از بدن خارج می‌ کند.

درمان سنتی کبد چرب با گل مریم

دمنوش گیاه دارویی گل مریم با کاهش تدریجی وزن برای درمان کبد چرب توصیه می‌ شود، البته دقت داشته باشید که مصرف بیش از اندازه آن و کاهش ناگهانی وزن به کبد آسیب می‌ رساند.

 آب لبو

برای درمان فشار خون بالا و درمان کبد چرب آب لبو را فراموش نکنید. با نوشیدن یک لیوان آب لبو در وعده‌های صبح و شب به بهبود وضعیت کبد کمک خواهید کرد.

سکنجبین عنصلی

پیاز دشتی و یا پیاز موش که عرب‌ ها آن را عنصل می‌ نامند برای درمان کبد چرب مؤثر است، عنصل را در سکنجبین جوشانده و بعد از عبور دادن از صافی آب به دست آمده را به فاصله ۱۲ ساعت روزی یک تا دو قاشق غذاخوری میل کنید.

توت

انواع توت در طب سنتی برای بهبود وضعیت کبد تجویز می‌ شوند، توت‌ ها منبع غنی آنتی‌ اکسیدان بوده و به ترمیم و دفع چربی از سلول‌ های کبد کمک می‌ کنند.

درمان کبد چرب با خاکشیر

به منظور پاکسازی کبد چرب دو قاشق غذاخوری خاکشیر را در یک لیوان و نصفی آب جوشانده و در آخر که یک لیوان آب از محلول باقی ماند صبح ناشتا آن را میل کنید.

بعد از نوشیدن محلول تا نیم ساعت چیزی نخورید.

پاپایا

میوه و دانه‌ پاپایا در درمان بیماری کبد چرب نقش مثبت دارد چربی سوزی یکی از خواص میوه به شمار می‌ رود.

روش مصرف :

۶ دانه خشک شده پاپایا را آسیاب کرده و پودر به دست آمده را با یک قاشق غذاخوری آب لیموترش مخلوط کنید، به مدت یک ماه دو با در طول روز از آن میل کنید.

همچنین می‌ توانید یک تکه از میوه را همراه با عسل مصرف کنید.

چای سبز

کاتچین موجود در چای سبز موجب کاهش چربی در کبد خواهد شد چرا که خاصیت چربی سوزی دارد. برای تأثیر پذیری روزانه ۳ تا ۴ استکان چای سبز را میل کنید.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین سرشار از ویتامین های D ،C و منیزیم و آهن می‌باشد که برای بدن بسیار مفید است به علاوه پتاسیم موجود در آن سبب تصفیه کبد خواهد شد.

کلم پیچ

گیاه برگ دار کلم پیچ غنی از آهن و منیزیم است. این دو عنصر به فرآیند ترمیم کبد آسیب دیده کمک می‌ کنند.

درمان کبد چرب در طب سنتی با سیر و پیاز

سولفور موجود در سیر و پیاز با رادیکال‌ های آزاد در کبد مقابله کرده و در روند فعالیت‌ ها و تولید سلول‌ های جدید در کبد تأثیر مثبت می‌ گذارند.

ماست پروبیوتیک

باکتری‌ های مفید در ماست پروبیوتیک در تولید آنزیم‌های کبد نقش داشته و به افراد دچار به بیماری کبد چرب توصیه می‌ شود روزانه از آن در وعده‌ های غذایی استفاده کنند.

خار مریم

یکی از قدیمی‌ ترین گیاهان دارویی برای درمان کبد چرب خار مریم است، این گیاه با خاصیت سم زدایی و کاهش تاثیرات منفی فلزات سنگین به ترمیم و بازسازی کبد آسیب دیده کمک می‌ کند.

آشنایی با انواع هپاتیت (بیماری کبدی)

درمان کبد چرب با طب سنتی در خانه | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۱۱ ۲

شما هم بخوانید