رفع موهای زائد صورت با ۳۰ روش خانگی و موثر طبیعی

.رفع موهای زائد صورت زنان

 

  از بین بردن موهای زائد صورت

 


 
سایت فتوکده : سایتی برای همه
 
 

رفع موهای زائد صورت با ۳۰ روش خانگی و موثر

خانم‌ها به رشد موهای زائد در در صورت شان بسیار حساس هستند چراکه در هنگام استفاده از کرم پودر و آرایش کردن ظاهر زیبایی به صورت نمی‌ دهد

در بعضی از خانم‌ها با توجه به شرایط ارثی و یا اختلالات هورمونی رشد موهای صورت افزایش می‌ یابد که بهترین راه از بین بردن آنها استفاده از روش های طبیعی است

در این مطلب با روش های از بین بردن موهای زائد صورت آشنا می کند

از بین بردن موهای زائد صورت به روش طبیعی در خانه

درمان خانگی موهای زائد صورت

در زیر ۳۰ روش برای رفع سریع موهای زائد صورت زنان آشنا می شوید، این روش ها طبیعی می باشد، دستور العمل ها و نکته های هر مورد رو بصورت دقیق بخوانید

لیمو و زردچوبه

برای برطرف کردن موهای زائد صورت می‌توانید از ماسک لیمو و زردچوبه استفاده کنید، به این ترتیب، آب یک عدد لیمو را گرفته و به آن مقداری زردچوبه اضافه کنید.

ترکیب را بعد از مخلوط کردن روی صورت خود مالیده و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند، سپس صورتتان را با آب شست و شو دهید

برای نتیجه گیری بیشتر روزی ۲ تا ۳ بار از این ماسک استفاده کنید

شیر و زردچوبه

ویژگی لایه برداری و ضد التهابی در شیر و زردچوبه وجود دارد و همچنین از رشد موهای زائد جلوگیری می‌ کنند، یک قاشق چای خوری زردچوبه را با دو قاشق غذاخوری شیر مخلوط کنید تا حالت خمیر پیدا کند.

خمیر را روی صورت مالیده و بعد از نیم ساعت صورت را بشویید، هر روز دو بار این عمل را تکرار کنید.

بلغور جو دوسر

ماسک بلغور جو علاوه بر رفع سریع موهای زائد صورت به حفظ طراوت پوست کمک کرده و مانع آسیب پذیری پوست در برابر اشعه فرابنفش می‌ شود.

نصف قاشق چای خوری از بلغور جوی دوسر را همراه با ۸ قطره آب لیمو و یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده تا خمیر شود

ترکیب به دست آمده را روی صورت بگذارید و اجازه دهید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بماند، سپس ۵ دقیقه بر خلاف رشد موها، صورت را ماساژ داده و در نهایت با آب بشوئید.

۳ تا ۴ مرتبه در هفته این روش را انجام دهید.

زردچوبه و پاپایا

پاپائین موجود در میوه پاپایا ساختار فولیکول های مو را از بین برده و از رشد آنها جلوگیری می‌ کند، ترکیب آن با زردچوبه پوست را نرم کرده و به از بین رفتن سلول‌ های مرده پوست کمک می‌ کند.

پالپ یک عدد پاپایای خام را با ۲/۱ قاشق چایخوری زردچوبه مخلوط کنید تا خمیر شود خمیر را روی صورت قرار داده و بعد از ۱۵ دقیقه ماساژ دادن صورت را با آب شست‌وشو دهید

در هفته یکبار انجام شود.

عسل و زردآلو

مقدار ۲/۱ استکان زردآلوی خشک را خوب کوبیده تا پودر شود سپس مقداری عسل به آن اضافه کرده و روی صورت مخلوط را قرار دهید.

بعد از اینکه مخلوط ۱۰ دقیقه روی صورت ماند حالا ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با انگشتان صورت را ماساژ دهید و صورت را با آب گرم بشویید.

گلاب با زاج سفید

برای برطرف کردن موهای زائد صورت ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری از گلاب را با ۲/۱ قاشق چای خوری پودر زاج ترکیب کرده و با پنبه از مواد روی صورت بکشید.

وقتی ترکیب روی صورت خشک شد دوباره از مواد روی صورت بمالید و تا ۲۰ الی ۳۰ بار این روند را تکرار کنید، صورت را با آب شست و شو داده و برای حفظ رطوبت پوست به صورت آن را با کمی روغن زیتون و یا کنجد چرب کنید.

در هفته ۳ تا ۴ بار این کار را انجام دهید.

آرد ذرت با تخم مرغ

یک عدد تخم مرغ را با ۵ قاشق غذاخوری آرد ذرت مخلوط کرده تا خمیر سفتی به دست آید، این خمیر را روی موهای زائد صورت بمالید و بگذارید تا خشک شود.

با انگشتان دست ماساژ دایره ای را روی پوست خود انجام دهید سپس صورت را با آب ولرم بشویید. دو بار در هفته انجام شود.

پیاز و ریحان

ترکیب له شده پیاز و برگ های ریحان و استفاده مداوم از آن به مدت یک ماه به رفع موهای زائد صورت کمک می‌ کند، دو لایه از پوست پیاز را با ۸ تا ۱۰ برگ ریحان خوب له کرده و ترکیب به دست آمده را روی صورت قرار دهید.

بعد از ۱۰ دقیقه صورت را بشویید.

نعنا

نعنا تولید بیش از اندازه آندروژن در بدن موهای زائد بدن را افزایش می‌ دهد؛ با نوشیدن روزی یک فنجان دمنوش نعنا می‌ توانید این هورمون را کنترل کنید.

۶ برگ نعنا را همراه با یک قاشق چای خوری نعنای خشک شده در قوری ریخته و یک لیوان آب جوش به آن اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید.

زمانی که جوشید آن را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید ۷ دقیقه بماند. در آخر از صافی عبور داده و میل کنید.

شکر و لیمو

۲ قاشق غذاخوری از آب لیمو و شکر را همراه با ۱۰ قاشق غذاخوری آب ترکیب کرده و روی صورت بر خلاف رشد موها بمالید بعد از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صورت را همراه با ماساژ دادن بشویید

این روش را ۲ تا ۳ بار در هفته انجام دهید.

پوست پرتقال و لیمو

یک قاشق چای خوری از پوست پرتقال و لیمو را با یک قاشق غذاخوری از بلغور جوی دو سر و پودر بادام خوب مخلوط کرده و یک قاشق چای خوری گلاب و روغن زیتون به ترکیب اضافه کنید تا خمیر شود و روی صورت بمالید.

اجازه دهید ۵ دقیقه بماند سپس به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه صورت را با حرکات دورانی ماساژ دهید، صورت را در نهایت با آب بشویید

برای نتیجه گیری بهتر روزی ۲ تا ۳ بار این کار را انجام دهید.

رفع موهای زائد صورت با جوش شیرین

برای رفع سریع موهای زائد صورت ترکیب پودر قهوه با جوش شیرین برای رفع موهای زائد در تمام بدن مؤثر است، ۱ قاشق چای خوری از جوش شیرین را با ۲ قاشق غذاخوری پودر قهوه و مقدار کمی آب مخلوط کنید

خمیر به دست آمده را با حرکات دوار روی صورت قرار دهید، بعد از خشک شدن خمیر، صورت را با آب بشویید، روزی ۳ بار در طول هفته این کار را انجام دهید.

لیمو و آرد نخود

لیمو و آرد نخود می‌توانند به عنوان لایه بردار عمل کرده و سلول‌ های مرده پوست را از بین ببرند،

به منظور برطرف کردن موهای زائد صورت ۵ قاشق غذاخوری از آرد نخود را با آب نصف یک عدد لیمو ترکیب کرده و یک قاشق چای خوری ماست برای تأثیر گذاری بیشتر به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا بافت کرمی پیدا کند.

مخلوط را روی صورت قرار داده و بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه که خشک شد با یک حوله تمیز در جهت رشد موها ماسک را از روی صورت پاک کنید.

در آخر هرچه ماسک روی صورت ماند با آب گرم بشویید. روزی ۲ تا ۳ بار هنگام شب این کار را انجام دهید.

وکس شکر (شکر و عسل)

یکی از بهترین روش‌ های برطرف کردن موهای زائد صورت استفاده از ترکیب شکر و عسل است، به ۲ قاشق چای خوری شکر یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری آب اضافه کنید.

مخلوط را درون کاسه ریخته و کاسه را درون آب داغ قرار دهید تا آب بجوشد، وقتی غلیظ شد از روی اجاق برداشته و بگذارید سرد شود.

با یک کاردک وکس را روی صورت مالیده و در جهت رشد موهای از صورت پاک کنید.

آرد ماش با گلاب

در گذشته از ترکیب آرد ماش و گلاب برای رفع موهای زائد استفاده می‌ کردند، همچنین برای پاکسازی پوست و خطر آکنه نیز مؤثر است.

مقداری از آرد ماش را با گلاب مخلوط کرده و روی صورت بمالید، وقتی که روی پوست صورت خشک شد، صورت را با آب گرم ماساژ داده و بشویید

هفته‌ ای چند دفعه این روش را انجام دهید.

آب لیمو و عسل

از دیگر روش درمان خانگی موهای زائد صورت آب لیمو و عسل می باشد

آب لیمو می‌ تواند به عنوان یک لایه بردار و پاک کننده پوست عمل کند، عسل نیز با خاصیت آنتی باکتریالی عفونت و جوش‌ های صورت را از بین می‌ برد.

یک قاشق غذاخوری آب لیمو را همراه با ۴ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و روی صورت بمالید، بعد از ۲۰ دقیقه صورت را با لیف حمام تمیز کنید

روزی ۲ بار در طول هفته این کار را انجام دهید.

آب سیب زمینی و عدس

در یک کاسه مقداری عدس زرد بریزید و روی آن آب باز کنید تا یک شب خیس بخورد، صبح آن را خوب بکوبید تا حالت خمیری پیدا کند سپس ۴ قاشق غذاخوری آب لیمو و ۱ قاشق غذاخوری از آب سیب زمینی و عسل به روی عدس‌ها بریزید و خوب مخلوط کنید.

مخلوط را روی صورت مالیده و اجازه دهید خشک شود در آخر صورت را بشویید.

ماسک با ژلاتین

ماسک ژلاتین می‌ تواند علاوه بر برطرف کردن موهای زائد صورت جوش‌ های سر سیاه را نیز از بین ببرد، به یک قاشق غذاخوری ژلاتین چند قطره آب لیمو و ۲ قاشق عصاره اسطوخدوس و ۳ قاشق غذاخوری شیر به آن اضافه کرده و به مدت ۱۵ ثانیه درون مایکروفر قرار دهید.

بهتر است سریع ترکیب را روی صورت بمالید چرا که ژلاتین زود می‌بندد. بعد از خشک شدن ماسک آن را از روی صورت بکنید.

نکته :

از ماسک روی ابروها و اطراف چشم استفاده نکنید، اگر روی ابروها مالیده شد از کمی آب برای پاک کردن آن استفاده کنید.

عصاره اسطوخدوس با عصاره درخت چای

عصاره این دو مواد فعالیت ضد آندروژنی داشته و با کنترل این هورمون از رشد بیش از اندازه موهای اضافی صورت جلوگیری می‌ کنند.

۶ تا ۴ قطره عصاره درخت چای را با ۱ قاشق عصاره اسطوخدوس مخلوط کرده و با مقداری پنبه آن را روی صورت بمالید، این روش را طی ۳ ماه ۲ تا ۳ بار در روز انجام دهید.

از این دو عصاره می‌توانید برای رفع موهای زائد قسمت‌ های دیگر بدن استفاده کنید.

کوهوش سیاه

گیاه کوهوش سیاه سرعت رشد موهای زائد را کاهش می‌ دهد ۲/۱ قاشق غذاخوری از این گیاه را به صورت خشک شده به آب جوش اضافه کرده و اجازه دهید ۳۰ دقیقه بجوشد.

زمانی که محلول به ۳/۱ مقدار اولیه خود رسید آن را از روی حرارت برداشته از صافی رد کرده و ۱ قاشق چای خوری عسل در آن حل کنید.

از این دمنوش روزی ۳ مرتبه استفاده کنید.

نکته :

اگر سرطان و یا تومور داشته و یا مشکلات کبدی دارید از مصرف این دم‌ نوش خودداری کرده و بدانید مصرف این گیاه با دوز بالا باعث ایجاد تهوع و سرگیجه و سردرد و درد در قسمت شکم می‌ شود.

شنبلیله برای رفع موهای زائد صورت

به مقدار مساوی از بذر شنبلیله و ماش آسیاب کنید و مقداری آب به آن اضافه کرده تا حالت خمیری شود سپس آن را به روی صورت قرار داده و بعد از ۲۰ دقیقه با پارچه نرم و خشک صورت را تمیز کنید.

سبوس گندم

اسکراب سبوس گندم یکی از بهترین راه برطرف کردن موهای زائد صورت است و چین و چروک صورت را به مرور کاهش میدهد.

۲ قاشق غذاخوری سبوس گندم را با ۱ قاشق غذاخوری شیر ترکیب کرده و سپس به آن ۱ قاشق چای خوری گلاب اضافه کنید با ترکیب به دست آمده پوست صورت را به حالت دورانی ماساژ داده و بعد با آب صورت را بشویید.

عصاره نخل اره‌ ای

این عصاره گیاهی آندروژن بیش از اندازه را در بدن خانم ها کاهش می‌ دهد، ۱۶۰ میلی گرم از این عصاره را ۲ مرتبه در طول روز استفاده کنید.

عصاره نخل اره‌ ای به صورت کپسول به فروش می‌ رسد، دقت داشته باشید که هنگام خرید عصاره حاوی اسیدهای چرب محلول در آب باشد.

نکته:

افرادی که از قرص‌های رقیق کننده خون استفاده می‌کنند برای استفاده از کپسول حتماً با پزشک مشورت کنند.

خانم‌های باردار و شیرده باید از خوردن این داروی گیاهی خودداری کنند.

پودر تاناکا و عصاره گلرنگ

به منطور برطرف کردن موهای زائد صورت پودر تاناکا را با عصاره گلرنگ مخلوط کرده تا حالت کرم مو بر پیدا کند سپس روی صورت و یا قسمت‌های دیگر بدن قرار دهید و اجازه دهید یک شب روی پوست بماند تا پوست آن را کاملا جذب کند.

صبح پوست را با آب شست و شو داده و به مدت ۳ ماه از این روش استفاده کنید.

ژل آلوئه ورا و لیمو

یک قاشق غذاخوری آب لیمو را داخل کاسه ریخته و به آن یک قاشق چای خوری زردچوبه و دو قاشق غذاخوری آرد نخودچی و ۲ قاشق غذاخوری از ژل آلوئه ورا به آن اضافه کنید.

مخلوط را روی صورت قرار داده و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند سپس با آب صورت را تمیز کنید.

آرد جو

به یک قاشق غذاخوری آرد جو یک قاشق غذاخوری آب لیمو و یک قاشق غذاخوری شیر اضافه کنید تا حالت خمیری پیدا کند روی صورت خمیر را قرار داده و بعد از ۳۰ دقیقه صورت را با آب گرم شست و شو دهید.

برای تأثیر پذیری ۳ تا ۴ مرتبه در طی هفته طبق این روش عمل کنید.

گزنه هندی با زردچوبه

یک مشت برگ گزنه هندی را خوب شسته و له کرده تا حالت خمیری پیدا کند سپس ۱ قاشق چای خوری زردچوبه به آن اضافه کنید بعد از چند ساعت صورتتان را با آب شست و شو دهید.

به مدت ۵ تا ۶ هفته از این ماسک استفاده کنید با این روش موهای صورت کم شده و به تدریج رشدشان متوقف می‌شود.

موز و بلغور جو

به یک عدد موز له شده ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری بلغور جوی دوسر اضافه کرده و خمیر به دست آمده را روی صورتتان قرار دهید با حرکات دورانی صورت را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماساژ داده و در آخر با آب بشویید.

آرد نخود و آب لیمو

ترکیب آرد نخود و لیمو برای پوست شما به عنوان لایه بردار عمل کرده و با از بین بردن موهای زائد و همچنین پاک‌سازی پوست از سلول‌های مرده، به طراوت پوست شما کمک می‌ کند.

۵ قاشق غذا خوری آرد نخود را با مقداری آب لیمو و یک قاشق چای خوری ماست ترکیب کنید تا بافت کرمی به دست آید مواد به دست آمده را روی صورت قرار داده و بعد از ۲۰ الی ۳۰ دقیقه که کاملا خشک شد،

با وارد کردن فشار در جهت رشد موهای زئد صورت را با حوله‌ ای تمیز کنید، در نهایت صورت را با آب گرم بشویید. در هفته دو تا سه بار فقط هنگام شب از این ماسک استفاده کنید.

پوست گردو

مقدار زیادی از پوست گردو را سوزانده و یک قاشق غذاخوری خاکستر را به یک لیتر آب اضافه کنید و بگذارید تا ۱۲ ساعت مخلوط بماند.

با یک پنبه ترکیب را روی صورت خود بمالید و برای نتیجه گیری بیشتر روزی ۱۵ دقیقه برای این روش زمان بگذارید.

رفع سریع موهای زائد صورت

در این مطلب با درمان خانگی موهای زائد صورت آشنا شدید، شما می توانید با ۲۰ درمان خانگی تیرگی واژن نیز سلامت ظاهری خود را بیشتر از قبل تضمین کنید

از بین بردن موهای زائد صورت زنان | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۷۴ ۲۴

شما هم بخوانید