معرفی و بررسی جدیدترین سرور های HPE

جدیدترین سرورهای HPE

معرفی و بررسی جدیدترین سرور های HPE

سرور HPE یکی از محصولات شرکت HPE یا همان Hewlett Packard Enterprise است. این شرکت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سرورهای کامپیوتری در جهان است.

سرورهای HPE معمولا برای استفاده در سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ طراحی شده‌اند و دارای قابلیت‌هایی مانند امنیت بالا، قابلیت اطمینان، انعطاف‌پذیری و قابلیت مدیریت بالا هستند. این سرورها می‌توانند برای پشتیبانی از برنامه‌های کاربردی مختلف مانند پایگاه داده، سرور وب، سرور فایل و محاسبات علمی و مهندسی استفاده شوند.

در ماه های اخیر سه مدل سرور HPE ProLiant DL380a Gen11، سرور HPE ProLiant DL385 Gen10 Plus v2 و سرور HPE ProLiant DL325 Gen10 Plus v2 معرفی شده‌اند. در ادامه با بررسی مشخصات فنیشان آن ها را معرفی و مقایسه خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

معرفی سرور HPE ProLiant DL380a Gen11

اگر به دنبال یک سرور HPE با امکانات پیشرفته برای GPU ها، نوآوری امنیت برتر صنعت و کنترل ساده هستید که عملکرد برنامه های گرافیکی شما را بهبود بخشد و یا به دنبال یک سروری هستید که بتواند بار کاری شرکتی مانند هوش مصنوعی، IVA و VDI را شتاب دهد، می‌توانید سرور HPE ProLiant DL380a Gen11 با پردازنده‌های Intel Xeon Scalable نسل چهارم را انتخاب کنید.

این سرور با پشتیبانی تا ۴ عدد GPU دبل واید در یک فرم فاکتور ۲P 2U فشرده، عملکردی را با هسته های بیشتر، حافظه DDR5 سریع تر و پهنای باند I/O PCIe Gen5 با سرعت بالا بهبود می بخشد و به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از شتاب دهنده های GPU پیشرفته کسب و کار خود را نوآوری کنید.

HPE ProLiant DL380a Gen11 با توجه به نسبت قیمت به عملکرد، تجربه کاری ابری و امنیت داخلی مناسبی برای پیشرفت دیتاسنتر شما را فراهم می‌کند.

علاوه بر قابلیت مقیاس‌پذیری پیشرفته، سرور HPE DL380a Gen11 از نوآوری امنیتی پیشرو در صنعت برخوردار است. با فناوری Silicon Root of Trust شرکت HPE، این سرور امنیتی را ارائه می‌دهد که از هرگونه حمله مخرب به داده‌های شما جلوگیری می‌کند. ویژگی‌های امنیتی پیشرفته این سرور شامل بوت امن، اعتبارسنجی زمان اجرای فریمور و حفاظت رمزنگاری شده برای داده‌های ثابت و در حال تبادل است.

علاوه بر این، سرور HPE ProLiant DL380a G11 با HPE iLO کنترل را ساده‌تر می‌کند که مجموعه جامعی از ابزارهای مدیریتی را ارائه می‌دهد که به شما امکان مانیتورینگ، مدیریت و استقرار زیرساخت سرور خود را به راحتی فراهم می‌کند. این سرور همچنین دارای گزینه‌های ذخیره‌سازی انعطاف‌پذیر است که به شما امکان اختصاصی کردن ذخیره‌سازی خود را برای برآورد نیازهای تجاری خود می‌دهد.

به طور کلی سرورهای سری DL380 سرورهای بسیار موفقی در بازار کشورهای مختلف هستند. به عنوان مثال نسل دهم این سرور پر فروش‌ترین سرور در ایران محسوب می‌شود. شما میتوانید برای استعلام قیمت سرور DL380 G10 به سایت رایان پژواک مراجعه نمایید.

ویژگی جدید در سرور HPE DL380a Gen11

● این سیستم با پردازنده های چهارمین نسل Intel Xeon Scalable که از تکنولوژی نسل بعدی پشتیبانی می کنند، با حداکثر ۵۶ هسته در ۳۵۰ وات و ۲۴ DIMM برای حافظه DDR5 با سرعت تا ۴۸۰۰ مگاهرتز قدرت می گیرد.

● این سیستم قابلیت پشتیبانی از ۴ عدد GPU در یک سرور ۲U را برای شتاب دهی محاسباتی فراهم می‌کند.

● عملکرد و قابلیت های تعادل داده ورودی/خروجی با پردازنده ها به خوبی توزیع شده است.

● سرعت انتقال داده های پیشرفته و سرعت شبکه بالاتر از اتصال PCIe Gen5 سریال با حداکثر ۴ x16 PCIe Gen5 و ۲ اسلات OCP حاصل می شود.

● این سیستم شامل نرم افزار مدیریت سرور HPE Integrated Lights-Out 6 (iLO 6) جدید است که به شما امکان پیکربندی، نظارت و به روز رسانی امن سرورهای HPE ProLiant Gen11 را از هر جایی فراهم می کند.

● پشتیبانی از حافظه DDR5 با حداکثر ۳ ترابایت و با ۱۲ کانال DIMM برای هر پردازنده، عملکرد بالاتر و نیازهای توان کمتری را فراهم می کند.

معرفی سرور جدید hpe

نیم نگاهی به مشخصات فنی سرور HPE DL380a G11

● نوع پردازنده: اینتل

● خانواده پردازنده: پردازنده‌های مقیاس‌پذیر اینتل Xeon نسل چهارم

● تعداد هسته پردازنده: ۸ تا ۵۶ هسته، بسته به نوع پردازنده

● حداکثر حافظه:۰ ترابایت – RDIMM(1.5 ترابایت برای هر پردازنده)

● شیار حافظه: ۲۴ شیار DIMM

● درایو پشتیبانی شده: ۸ SFF NVMe SSD، بسته به مدل

● ویژگی‌های فن سیستم: شش عدد فن جایگزین قابل جدا شدن دوتایی

سرور HPE ProLiant DL385 Gen10 Plus v2

سرور HPE ProLiant DL385 Gen10 Plus v2 با پردازنده های نسل سوم AMD EPYC بهترین عملکرد را نسبت به نسل قبلی ارائه می‌دهد. حداکثر تا ۱۲۸ هسته (برای پیکربندی هر ۲ سوکت پردازنده) و ۳۲ عدد DIMM برای حافظه تا ۳۲۰۰ مگاهرتز، سرور HPE DL385 Gen10 Plus v2 با کاهش هزینه، ماشین های مجازی (VMs) بهینه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد.

با امکاناتی همچون PCIe Gen4 در سرور HPE ProLiant DL385 Gen10 Plus v2 نرخ انتقال داده ها و سرعت شبکه را افزایش یافته است. ویژگی‌های دیگری همچنون پشتیبانی از پردازنده‌های گرافیکی، حالت RAID برای ذخیره‌سازی پیشرفته‌تر، سرور HPE DL385 G10 Plus v2 انتخاب ایده آلی برای تجزیه و تحلیل داده های بزرگ است.

ویژگی جدید در سرور HPE DL385 Gen10 Plus v2

● توسط پردازنده‌های AMD EPYC نسل سوم با عملکرد محاسباتی بیشتر نسبت به نسل قبلی، قدرت گرفته است.

● مدیریت ذخیره‌سازی با کنترل‌کننده‌های ذخیره‌سازی سه حالته که از درایوهای NVMe/SAS/SATA پشتیبانی می‌کنند.

پشتیبانی از پردازنده‌های AMD EPYC نسل سوم با حافظه کش ۳D V-cache که باعث فراهم آمدن ۷۶۸ مگابایت کش L3 برای هر پردازنده می‌شود.

نیم نگاهی به مشخصات فنی سرور HPE DL385 G10 Plus v2

● نوع پردازندهAMD

● تعداد هسته های پردازنده: تا ۶۴ حسب نوع پردازنده

● حافظه کش پردازنده: ۱۲۸ مگابایت، ۲۵۶ مگابایت یا ۷۶۸ مگابایت حافظه نهان L3، بسته به مدل پردازنده

● حداکثر حافظه: ۸ ترابایت با ۲۵۶ گیگابایت DDR4

● تعداد اسلات حافظه: ۳۲

● نوع حافظه: HPE DDR4 SmartMemory

● نام پردازنده: پردازنده های AMD EPYC نسل سوم

● تعداد پردازنده: تا ۲ عدد

● سرعت پردازنده: حداکثر ۳.۷ گیگاهرتز، بسته به نوع پردازنده

● حافظه استاندارد: ۸ ترابایت با ۳۲ عدد ۲۵۶ گیگابایت RDIMMs

● فرم فاکتور: ۲U

● حداقل وزن: ۱۵.۱ کیلوگرم

قیمت سرور DL380 G10

سرور HPE ProLiant DL325 Gen10 Plus v2

سرور HPE ProLiant DL325 Gen10 Plus v2 با پردازنده‌های AMD EPYC نسل سوم ارائه شده است که در مقایسه با نسل قبلی عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد. تا حداکثر ۶۴ هسته و پردازنده با توان نهایی ۲۸۰ وات، و ۱۶ عدد اسلات DIMM برای حافظه با سرعت تا ۳۲۰۰ مگاهرتز، این محصول نه تنها ماشین های مجازی (VM) را با هزینه کمتری ارائه می‌دهد، بلکه عملکرد محاسباتی بهتری را نیز فراهم می‌کند.

با ویژگی PCIe Gen4، سرور HPE DL325 G10 Plus v2 نرخ انتقال داده‌ها و سرعت شبکه بالاتری را ارائه می‌دهد. با قرارگیری در یک قاب کوتاهتر از یک متر، سرور HPE ProLiant DL325 Gen10 Plus v2 سازگارتر است و در یک پروفایل رک ۱U نک سوکتی، عملکرد دو سوکتی را ارائه می‌دهد.

ویژگی جدید در سرور HPE DL380a Gen11

● قدرت گرفته از پردازنده‌های AMD EPYC نسل سوم با عملکرد محاسباتی بیشتر نسبت به نسل قبلی.

● مدیریت ذخیره سازی بهتر با کنترل کننده‌های نهایی با سه حالت پشتیبانی از درایوهای NVMe / SAS / SATA.

● شاسی کوتاهتر (کمتر از یک متر) با سازگاری بهتر برای مراکز داده.

● پشتیبانی از پردازنده‌های AMD EPYC نسل سوم با V-cache 3D، که هر پردازنده ۷۶۸ مگابایت کش L3 را فراهم می‌کند.

نیم نگاهی به مشخصات فنی سرور HPE DL380a G11

● نوع پردازندهAMD

● خانواده پردازنده: پردازنده های AMD EPYC نسل سوم

● تعداد هسته های پردازنده: تا ۶۴ هسته، بسته به پردازنده

● حافظه کش پردازنده: تا ۷۶۸ مگابایت حافظه کش L3، بسته به مدل پردازنده

● حداکثر حافظه: ۴ ترابایت با ۲۵۶ گیگابایت DDR4

● اسلات‌های حافظه۱۶

● نوع حافظهHPE DDR4 SmartMemory

ویژگی های حفاظت حافظه: ECC

● نام پردازندهپردازنده های AMD EPYC نسل سوم

● شماره پردازنده: ۱ عدد

● سرعت پردازندهحداکثر ۳.۷ گیگاهرتز، بسته به پردازنده

● فرم فاکتور: ۱U

● حداقل وزن۱۲ کیلوگرم

شما می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان خرید سرور اچ پی به سایت شرکت پردازش رایان پژواک، واردکننده سرور hp در ایران مراجعه نمایید. تمامی محصولات با  گارانتی رسمی یک ساله عرضه می‌شوند.

مطلب مفید بود ؟ ۳ ۰

شما هم بخوانید