چگونه پس انداز کنیم + ۳۳ روش بهترین راه پس انداز در ایران

بهترین راه پس انداز در ایران چگونه کنیم

چگونه بیشتر پس انداز کنیم در خانه بهترین راه پس انداز در ایران با درآمد کم جدیدترین روش پس انداز ماهیانه راه های پس انداز پول را در سایت فتوکده می خوانید

چگونه بیشتر پس انداز کنیم

دستیابی به وضعیت اقتصادی مناسب آرزوی هر انسانی است

این آرزو در سایه برنامه ریزی و تلاش مناسب محقق می شود؛ پس انداز بیشتر یکی از راه های بهبود وضعیت اقتصادی است اما چگونه بیشتر پس انداز کنیم ؟

جدیدترین روش پس انداز در ایران با درآمد کم

۳۳ روش چگونه بیشتر پس انداز کنیم ؟

در زیر با بهترین راه های پس انداز پول در ایران و جهان آشنا می شوید، این الگو را متناسب با وضعیت زندگی خود برای یک بازه زمانی مشخص رعایت کنیم

هر چند در نگاه اول شاید کاربردی کمتری داشته باشد، اما کاهش هزینه ها و پس انداز بیشتر شما را در مقابل تغییرات اقتصادی عجیب و غریب این روزها تا حدودی در امان نگه می دارد

سبد مصرف درست کنید

یک دفترچه یادداشت تهیه کنید و کلیه هزینه های روزانه خود را در آن یادداشت کنید.

با نوشتن کلیه این موارد ریز هزینه های ماهانه شما مشخص می شود؛ و براین اساس می توانید تصمیم گیری کنید که سبد مصرفی شما دارای چه اقلامی است و امکان پس انداز چه مبلغی در ماه برای شما وجود دارد.

تهیه این دفترچه یک گام شما را به پس انداز بیشتر در ماه آتی نزدیک می کند. ایجاد یک برنامه ریزی مناسب از دیگر فواید تهیه دفترچه هزینه ها ست.

علاوه براین برای خرید خود یک لیست تهیه کنید؛ و اقلام ضروری را خرید نمایید.

تعیین بودجه

بعد از ایجاد یک سبد مصرفی مشخص شما می توانید با در نظر گرفتن حقوق خود سقف بودجه خود را تعیین کنید. بودجه شما باید هزینه های شما را پوشش دهد.

هزینه های خود را تا حد امکان محدود کنید و بودجه خود را صرف موارد ضروری نمایید. سعی کنید میزان مبلغی که برای بودجه خود در نظر می گیرید منطقی باشد و به تدریج پس انداز کنید.

اهداف نردبان پیروزی

هدف های خود را برای پس انداز بیشتر مشخص کنید.

حتی هدف های خود را روی یک برگه بنویسید و به دیوار بزنید. داشتن هدف مشخص برای یک برنامه پس انداز، انگیزه شما را برای پس انداز کردن افزایش می دهد.

همچنین سبب می شود تا برای به دست آوردن مبلغ مورد نیاز خود بیشتر پس انداز کنید. بعد از هر ماه اهداف خود را بررسی کنید؛ و پیش بینی نمایید که با این روند پس انداز در چه زمانی به هر یک از اهداف خود می رسید.

رتبه بندی اهداف

بعد از تعیین اهداف مشخص کنید. کدام یک از آنها برای شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است سپس در برنامه ریزی های خود دست یابی به این هدف در زودترین زمان ممکن را در اولویت قرار دهید و اهداف خود را شماره بندی کنید.

واضح است که برای رسیدن به هر یک از اهداف خود نیازمند مبالغ پس انداز متفاوتی هستید با اولویت بندی برنامه ریزی شما برای پس انداز منطقی تر خواهد بود و بیشتر پس انداز می کنید.

تغییرات را نادیده نگیرید

افزایش پس انداز با تعهد به برنامه ریزی شما صورت می گیرد.

روند افزایش پس انداز خود را مشاهده و بررسی کنید. اگر از این روند راضی هستید به آن ادامه دهید و راهکارهای جدیدی برای پس انداز بیشتر پیدا کنید و اگر راضی نیستید. عوامل بازدارنده خود از دستیابی به پس انداز بیشتر را شناسایی کرده و این مشکلات را رفع کنید.

ضرورت را فراموش نکنید

هنگام خرید تا حد امکان سعی کنید کالاهای ضروری بخرید و طبق سبد مصرف تعین شده خرید نمایید. اگر تصمیم گرفتید خارج از برنامه ریزی و اهداف تعیین شده خود خریدی انجام دهید. قانون ۳۰ روز را رعایت نمایید.

صبر کنید تا یک ماه بگذرد و کاملاً مطمئن شوید که هنوز هم به خرید آن نیاز دارید و نظر شما در این مورد تغییر نکرده است.

پیاده روی

اگر به گشت و گذار علاقه زیادی دارید؛ و در خانه نمی مانید و باید به میهمانی یا طبیعت بروید. سفر های کوتاه و مکان های نزدیک را انتخاب کنید؛

به جای استفاده از وسایل نقلیه پیاده روی کنید.

علاوه بر اینکه پیاده روی در بیرون از منزل نوعی تفریح محسوب می شود. بدون هزینه به مقصد می رسید و حقوق خود را بیشتر پس انداز می کنید.

خانه داری کنید

بخشی از افراد جامعه و زنان شاغل زمان زیادی از روز را در بیرون از منزل و محیط کار هستند و فرصت کافی برای تمیز کردن خانه ندارند.

به همین دلیل با واگذاری نظافت منزل خود به افراد دیگر به آنها دستمزد می دهند. اگر شما جزو این دسته هستید بهتر است که زمانی را به نظافت منزل خود اختصاص دهید؛ و با این کار بیشتر پس انداز کنید.

پرهیز از وام و قسط زیاد

وقتی هنوز بدهی های قبلی خود را پرداخت نکردید  وام جدیدی نگیرید.

حتی الامکان از وام استفاده نکنید بسیاری از وام ها با توجه به نرخ بهره بالایی که دارند چندان سودمند نیستند؛ قبل از گرفتن وام شرایط آن را کاملا بررسی کنید و با انتخاب مناسب هزینه های خود را کاهش دهید.

استفاده محدود از خدمات زیبایی

وقتی به آرایشگاه وارد می شوید با پیشرفت خدمات زیبایی در سال های اخیر وسوسه می شوید تا از خدمات مختلف استفاده کنید و زیبا تر به نظر برسید.

برای اینکه در آرایشگاه ولخرجی نکنید هدف خود را از رفتن به آرایشگاه مشخص کنید و تنها خدمات محدود مورد نظر خود را دریافت کنید.

از یک آرایشگاه خاص خدمات بگیرید و به دلیل اینکه مشتری دایمی آنها هستید تخفیف دریافت کنید

صندوق اضطراری

مبلغی را برای موارد اضطراری و ضروری غیر قابل پیش بینی کنار بگذارید حتی این مبلغ را در سبد مصرفی ماهانه خود مشخص نمایید. تا در موقع نیاز مجبور به خرج پس انداز های قبلی خود نشوید.

البته هر موردی را نباید اضطراری تلقی کنید باید تعریف دقیقی از این موضوع داشته باشید و با توجه به ضرورت و برحسب نیاز از صندوق اضطراری استفاده کنید. تا پس انداز شما کم نشود.

جدیدترین روش چگونه پس انداز بیشتر کنیم

به خودتان متکی باشید

کفش هایتان را خودتان واکس بزیند و به کفاشی ندهید؛ و به جای بردن لباس ها به اتوشویی خودتان آنها را اتو کنید در صورتی که لباس یا کفش شما پاره شد آنها را تعمیر کنید.

در حفظ و نگهداری وسایل خود کوشا باشید تا مدت طولانی بتوانید از آنها استفاده کنید و مجبور به خرید دوباره این وسایل نشوید؛ و بیشتر پس انداز کنید.

کاهش هزینه های برق

در زمان اوج مصرف از وسایل برقی استفاده نکنید.

لباس شویی را هفته ای یکبار و ظرفشویی را در زمانی که برق کمتر مصرف می شود استفاده کنید لوازم برقی خراب خود را نیز تعمیر کنید.

با رعایت این موارد مبلغ کمتری برای قبض برق پرداخت می کنید. استفاده از لامپ های کم مصرف نیز راهکار مناسبی برای کاهش هزینه هاست.

کارت های اعتباری حمل و نقل

در صورتی که مجبور به طی مسافت های طولانی هستید پیاده روی در این مورد راه حل مناسبی نیست باید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.

تاکسی را فراموش کنید، تاکسی ها گران ترین وسایل نقلیه هستند.

به جای خرید روزانه بلیت مترو و اتوبوس کارت های اعتباری ویژه حمل و نقل عمومی را خریداری کنید با این کار مبلغ زیادی در هزینه های شما صرفه جویی می شود.

افتتاح حساب بانکی

حساب سپرده بانکی افتتاح کنید این کار سبب می شود پول شما در دسترس نباشد؛ بنابراین نمی توانید و لخرجی کنید؛ علاوه براین به حساب شما سود تعلق می گیرد و کسب سود پس انداز شما را بیشتر می کند.

درصد سودهای سپرده گذاری روز شمار و بلند مدت بانک ها برای مبالغ کم پایین است؛ اما شما باید از همه روش ها برای افزایش پس انداز استفاده کنید

در ضمن بانک های ایرانی صندوق سهام با درصد سود بالا هم دارند از آنها بخواهید شما را با این نوع سرمایه گذاری بدون دردسر آشنا کند تا سود بیشتری بگیرید

خرج تراشی نکنید

اگر عادت به برگزاری دوره های دوستانه دارید به منزل یکدیگر نروید و به جای قرار گذاشتن در رستوران، نزدیکترین پارک محل زندگی خود را برای دور هم جمع شدن انتخاب کنید

در صورتی که مجبور به برگزاری دوره در منزل هستید. دورهمی را در بین وعده های غذایی اصلی و بسیار ساده برگزار کنید.

محبت هدیه دهید

تبریک صمیمانه، ارسال پیامک تبریک و خرید یک شاخه گل را جایگزین خرید کادوهای تولد گران قیمت کنید.

در صورتی که خلاقیت و توانایی لازم را داشته باشید می توانید کادوی تولد دوستان و اقوام خود را با بسیار ی از وسایل غیر ضروری و ارزان قیمت موجود در خانه بسازید و بیشتر پس انداز کنید

البته به خاطر داشته باشید. محبت و احترام همیشه معجره می کند.

هزینه های خاص را از یاد نبرید

هزینه های خاص را هرگز از دفترچه هزینه های خود حذف نکنید.

بعضی از هزینه ها مانند هزینه بیمه ماشین از اهمیت ویژه ای برخوردار است اگر بیمه نداشته باشید در صورت وقوع حوادث مجبور به پرداخت هزینه های گزافی خواهید شد.

این کار نه تنها کمکی به افزایش پس انداز شما نمی کند بلکه ممکن است پس انداز خود را نیز از دست بدهید.

بعد از اتمام هر فصل خرید کنید

مناسب ترین زمان را برای خرید انتخاب کنید بسیاری از اجناس مانند پوشاک بعد از اتمام فصل خود به دلیل کاهش تقاضا کاهش قیمت خواهند داشت.

علاوه بر این از تخفیفات ویژه نیز برخوردار می شوید، قیمت ها را بررسی کنید از مراکز خرید لوکس خرید نکنید، عجولانه خرید نکیند. چانه زنی کنید و تا می توانید تخفیف بگیرید.

رواج مهمانی های ساده

مهمانی های خود را ساده برگزار کنید، مهمانان خود را به رستوران دعوت نکنید. از بیرون غذا نگیرید. به جای چند مدل غذا یک مدل غذا درست کنید.

غذای ساده و آبرومندانه درست کنید. این کار علاوه بر پایین آوردن سطح توقعات و راحتی در ارتباطات سبب کاهش هزینه ها و افزایش پس انداز ماهانه می شود.

حذف سیگار از سبد مصرفی

اگر سیگار می کشید باید بدانید که مبلغ خرید سیگار ماهانه شما مبلغ قابل توجهی است و حذف این مبلغ از لیست هزینه های شما علاوه بر اینکه شما را از مضرات سیگار حفظ می کند سبب افزایش پس انداز می شود.

اگر قادر به ترک آن نیستید. حداقل می توانید مصرف سیگار خود را کاهش دهید.

ضرورت پس انداز اجتماعی

پس انداز همیشه مالی و پولی نیست ارتباطات اجتماعی شما نیز نوعی پس انداز محسوب می شود از طریق افراد مختلفی که با آنها در ارتباط هستیم و آنها را می شناسیم می توانیم برای آینده سرمایه گذاری اجتماعی کنیم. از آنها کمک بگیریم.

از مشاوره آنها استفاده کنیم و به نیازهای معنوی خود پاسخ دهیم.، یک پس انداز اجتماعی مناسب شما را به پس انداز بیشتر نیز نزدیک می سازد.

بهترین راه چگونه پس انداز بیشتر کنیم در ایران

بهترین راه چگونه پس انداز بیشتر کنیم در ایران

ایجاد وبلاگ یا گروه اینترنتی

ایجاد وبلاگ یا کانال گروه تلگرامی در اینترنت و تبادل اطلاعات با افراد مختلف به شما کمک می کند تا در خصوص پس انداز و سرمایه گذاری نظرسنجی کنید.

پیشنهادات مختلف را بررسی نمایید از فرصت های جدید آگاه شوید، دوستان زیادی پیدا کنید تا در این مسیر شما را یاری کنند با به کارگیری روش های جدید بیشتر پس انداز کنید.

کیفیت یک اصل مهم

همیشه خریدن کالاهای ارزان به معنای صرفه جویی و کاهش هزینه ها نیست

ممکن است شما یک کالای بی کیفیت را به قیمت ارزان بخرید اما این کالا زود خراب می شود و با توجه به نوع کالا ممکن است شما مجبور شوید. هزینه های زیادی برای تعمیر این کالا پرداخت کنید و یا حتی آن کالا را دوباره خریداری کنید.

در این صورت نه تنها هزینه های شما افزایش می یابد. بلکه وقت زیادی نیز برای تعمیر و خرید دوباره هدر می رود، بنابراین یک کالای با کیفیت با قیمت گران تر بخرید؛ و در بلند مدت بیشتر پس انداز کنید.

روش های ارتباطی کم هزینه

اگر در ارتباطات خود بیشتر از تلفن استفاده می کنید سعی کنید تا حد امکان به جای مکالمات تلفنی پیامک بزنید و زمان مکالمات خود را کوتاه کنید؛ و در صورت نزدیکی مخاطب ملاقات حضوری را جایگزین تماس تلفنی کنید.

از سیستم هایی مانند تلگرام، واتساپ استفاده کنید، در مورد تعرفه های اینترنتی خانگی یا موبایل اطلاعات کافی کسب کنید و تعرفه هایی را انتخاب نمایید که کمترین هزینه را دارند.

توجیبی معین به فرزندان

برای فرزندان خود مبلغ مشخصی را به عنوان پول توجیبی معین نمایید و آخر هر ماه این مبلغ را به آنها پرداخت کنید تا در طول یک ماه به بهانه های مختلف از شما پول نگیرند و ولخرجی نکنند

برای کودکان خود اسباب بازی های گران قیمت نخرید به جای اینگونه اسباب بازی ها اسباب بازی های ساده مثل توپ و عروسک های پارچه ای را جایگزین کنید

هر روز زمانی را با محبت و توجه به آنها اختصاص دهید

کاربرد فرمول ۱۰ درصدی

طبق این فرمول هر فرد باید ۱۰ در صد از درآمد خود را پس انداز کرده و بقیه را برای رفع نیاز های خود استفاده کند

البته هرکس می تواند از این ۹۰ درصد بودجه تعیین شده برای مصرف نیز روزانه ۱۰ درصد پس انداز کند با رعایت و ادامه این روند پس انداز شما بیشتر می شود

برای اجرای این روش کافی است در نظر بگیرید درآمد شما ۱۰ درصد کمتر است. مبلغی را که برای پس انداز در نظر گرفتید. نادیده بگیرید

تفریح های ساده

تفریح های ساده، تماشای تلویزیون، بازی با فرزندان، مطالعه، تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی، حل کردن جدول و … ر ا به جای تفریح های گران قیمت بیرون ازخانه جایگزین کنید

بلیت های نیم بها و دارای تخفیفات ویژه مراکز تفریحی را خریداری کنید؛ و با صرفه جویی در هزینه ها بیشتر پس انداز کنید

سکه و طلا بخرید

پس انداز شما صرفاً نباید صرف خرید ماشین، خانه و اجناس گرانقیمت دیگر شود افراد مقتصد از پس‌ انداز خود برای دستیابی به پول بیشتر استفاده می‌ کنند؛

یعنی سرمایه‌ گذاری می‌ کنند و یا حداقل کالاهایی را خریداری می‌ کنند که با توجه به تورم زیاد روز باگذشت زمان ارزش پول آنها را حفظ می‌ کند

خرید سکه و طلا بهترین راه پس انداز در ایران می باشد تا اگر سودی هم نکردید ارزش پولتان کاهش پیدا نکند

خرید سهام

سرمایه‌ گذاری عامل مهمی برای موفقیت مالی در آینده نزدیک است، سهام تعدادی از شرکت‌ ها قیمت پایینی دارد اما باگذشت زمان قیمت زیادی پیدا می‌ کند

در صورتی‌ که بتوانید بازار بورس امروز را درست تحلیل کنید؛ و قدرت ریسک داشته باشید خرید سهام با پس‌ انداز انتخاب مناسبی است و شما را برای بیشتر پس‌ انداز کردن ترغیب می‌ کند

برای عصرانه به رستوران بروید

عادت رفتن به رستوران را ترک کنید

اگر مجبور به رفتن رستوران هستید. دور رستوران‌ های لوکس و گرانقیمت را خط بکشید؛ و به رستوران و کافه هایی بروید که تازه افتتاح شدند و به مشتری تخفیف ویژه می دهند.

همچنین سعی کنید برای خوردن میان وعده و وعده های غذایی کوچک مانند عصرانه به رستوران بروید. با رعایت این موارد بیشتر پس انداز می کنید.

فروش اجناس بدون استفاده

بسیاری از لوازم خانه و انباری شما مانند کاغذ های باطله و ضایعات پلاستیک و شیشه اگر چه بدون استفاده هستند  توسط افراد خاصی خریداری می شوند.

شما می توانید این اجناس را جمع آوری کرده و بفروشید و به پس انداز خود اضافه کنید، به طور قطع این مبلغ قابل توجه نیست؛ اما از هیج راهی برای افرایش پس انداز خود صرفنظر نکنید

چگونه بهترین راه پس انداز در ایران کنیم | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۱۱ ۰

شما هم بخوانید