تاپینگ پیتزا چیست؛ همه چیز درمورد تاپینگ در فست فود

تاپینگ پیتزا چیست؛ همه چیز درمورد تاپینگ در فست فود

معمولا برای این که در یک رستوران یا فست فود سریع تر کار ها پیش برود، مواد اولیه را در وسایلی به نام تاپینگ قرار می دهند به کمک این وسیله می توانند در مدت زمان کوتاه، پیتزا ساندویچ های زیادی را آماده کنند.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که تاپینگ پیتزا چیست و چه کاربردی دارد. در این مقاله قصد داریم تمامی سوالات مرتبط با این وسیله کاربردی را برای شما پاسخ دهیم.

تاپینگ پیتزا چیست؟

 

تاپینگ پیتزا چیست؟

تاپینگ پیتزا و ساندویچ در بسیاری از رستوران های بزرگ وجود دارد و برای راحتی در تفکیک و دسته بندی و در نتیجه افزایش سرعت کار توسط صاحبان مشاغل مورد استفاده قرار می گیرد. تاپینگ میزی از جنس استیل است که معمولاً ضد خش و زنگ ساخته می شود و قسمت ‌های مختلفی تفکیک می گردد.

معمولاً داخل هر قسمت یک لگن وجود دارد که مواد اولیه پیتزا یا ساندویچ داخل آن بیشتر قرار می گیرد. جنس تاپینگ ها به گونه ای تعبیه می شود تا تاثیری بر طعم مواد اولیه نگذارد و بتوان برای مدت زمان طولانی آن را سالم نگه دارد. معمولاً در اکثر تاپینگ ها یک درب تکی و سراسری وجود دارد تا از ورود آلودگی به آن جلوگیری شود.

در زیر تاپینگ های یخچالی برای خنک نگه داشتن مواد و برای جلوگیری از فاسد شدن قرار گرفته است و جلوی آن نیز به عنوان میز کار یا محلی برای ترکیب کردن مواد پیتزا مورد استفاده قرار می گیرد.

تاپینگ برای پیتزا چه کاربردی دارد؟

تاپینگ استفاده بسیار زیادی در فست فودی ها دارد به عنوان مثال برای درست کردن خمیر پیتزا از سطح رویه تاپینگ میتوان استفاده کرد همچنین مواد اولیه مانند قارچ خرد شده فلفل دلمه گوشت و گوجه می تواند در هر کدام از کتاب ها قرار می گیرد تا در هنگام آماده سازی یک پیتزا سریعاً مواد میکس شود

در ساندویچی ها نیز برای نگهداری خیارشور و کاهو مورد استفاده قرار می گیرد وسیله تنها برای استفاده نمی شود و در داخل رستوران هایی که سلول سرویس دارند و غذاهایی مانند ترشیجات و سالاد را ارائه می دهند استفاده می شود در بستنی فروشی ها نیز یک تاپینگ پیتزا می تواند دلیل دارابودن یخچال برای نگهداری اسکوپ ها مفید باشد

چند نوع تاپینگ پیتزا داریم؟

چند نوع تاپینگ پیتزا داریم؟

تاپینگ ها انواع مختلفی دارد و با توجه به میزان حجم کار یک فست فود یا رستوران در ابعاد مختلفی ساخته می شود. تعداد لگن ها معمولاً برای هر تاپینگ متفاوت است ولی نوع هشتایی آن پرفروش ‌ترین در بین سایر تاپینگ ها به شمار می ‌رود.

معمولا انواع تاپینگ تاپیک از ۴ تا ۲۰ لگن متغیر می باشد و اندازه لگن نیز در هر کدام متفاوت می باشد. تاپینگ ها دو مدل ساده و لبه دار دارند که مدل لبه دار دارای قسمت شیشه ای در جلوی دستگاه است تا از ورود آلودگی به آن جلوگیری نماید. برخی تاپینگ دو طبقه دارند که طبقه پایین برای قرار دادن ابزار مورد استفاده قرار می گیرد.

تاپینگ های رومیزی یخچال ندارند و به شکل سرد و بنماری تولید می گردد ولی تاپینگ پیتزا پایه دار معمولاً در قسمت پایین دارای یخچال هستند و برای سرویس ها از آن ها استفاده می شود. چند درب کشویی در این مدل از تاپینگ قرار گرفته است تا برای تمامی وسایل جایی وجود داشته باشد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به سوال تاپینگ پیتزا چیست پاسخ بدهیم و انواع و کاربرد های آن را به طور کامل بررسی نماییم. شاید قدم اول برای داشتن یک پیتزای خوشمزه به سبک رستورانی همین وسایل ساده است که مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر در مورد سایر فرایند ها و مواد پخت یک پیتزا مانند بهترین پنیر پیتزا کنجکاو باشید و بخواهید با تمام فوت و فن های خوشمزه کردن غذا های فست فودی آشنا شوید،

بخش آموزش آشپزی مجله اسنپ اکسپرس می تواند مرجع کامل و دقیق برای شما باشد. در پایان شما بگویید به غیر از تاپینگ، دیگر چه وسایل کاربردی در یک فست فود وجود دارد که کار را تسریع می نماید.

مطلب مفید بود ؟ ۲ ۰

شما هم بخوانید