خرید ارز دیجیتال تتر

خرید ارز دیجیتال تتر

خرید ارز دیجیتال تتر

ارزدیجیتال تتر USDT وابسته به دلار است و توسط شرکت تتر صادر می‌شود. این ارز به معامله ‌گران اجازه می‌دهد تا معادل فیاتی پول خود را بدون آنکه مجبور به رعایت قوانین پول‌های فیات باشند در صرافی‌ها جابه‌جا کنند.

تتر با واحد اختصاری یک ارز دیجیتال است که قیمت آن همیشه ثابت است. ارزش هر واحد تتر همواره برابر با ۱ دلار ایالات متحده آمریکا است. این ارز دیجیتال یکی از ده‌ها ارز دیجیتال باثبات استیبل کوین در بازار ارزهای دیجیتال است.

ارزهای دیجیتال باثبات دارای پشتوانه کالا و دارایی‌های دیگر هستند. قیمت ارزهای دیجیتال باثبات همیشه وابسته به ارزش دارایی‌های پشتوانه است و با آنها بالا و پایین می‌شود.

به جز تتر، تعداد زیادی ارز دیجیتال باثبات دیگر با پشتوانه دلار آمریکا در بازار عرضه شده است، اما USDT در حال حاضر قدرتمندترین ارز دیجیتال باثبات بوده از آن جایی که این ارز دیجیتال دارای ثبات است و از جمله پر طرف دار ترین ارز های استیبل بازار رمز ارز ها به حساب می آید بسیاری از افراد را به سمت خود جذب کرده ما در ادامه در ارتباط با قیمت و پیش بینی قیمت تتر و … مطالب را توضیح خواهیم داد.

استیبل کوین چیست ؟

استیبل کوین نوعی کریپتوکارنسی است که برای کاهش نوسانات قیمت طراحی ‌شده است. همچنین به‌عنوان ذخیره‌کننده ارزش و وسیله‌ای برای مبادله کاربرد دارد.

استیبل کوین به یک دارایی ثابت وابسته است که این دارایی می‌تواند هر چیزی باشد؛ از طلا گرفته تا ارز فیزیکی یا نوعی دارایی که بتوان قیمت آن را مشخص کرد و درباره آن به توافق کلی رسید. این نوع ارزهای دیجیتال به پول فیات مانند دلار آمریکا، سایر ارزهای رمزنگاری شده، فلزات گرانبها یا ترکیبی از هر سه وابسته هستند.

دلیل این وابستگی تلاش برای ثابت نگه داشتن قیمت آن‌ها است. هر واحد از یک استیبل کوین بدون توجه به شرایط کلی بازار همیشه قیمت ثابتی دارد، به همین دلیل آ‌ن‌ها را با عنوان ارز دیجیتال پایدار و با ثبات نیز می‌شناسند.

مهمترین موارد نظیر تتر ، یو اس دی سی و بایننس یو اس دی  دارای پشتوانه دلار آمریکا هستند و قیمت هر واحد آن‌ها همیشه یک دلار آمریکا است.

با وجود تنوع دارایی‌های قابل پشتوانه‌سازی برای استیبل کوین ها، تا امروز محبوب‌ترین گزینه ارزهای فیات به خصوص دلار ایالات متحده آمریکا بوده‌اند. ک هاز بهترین استیبل کوین ها همان طور که گفته شد می توان به ارز دیجیتال تتر اشاره کرد.

خرید ارز دیجیتال تتر

تفاوت قیمت تتر و دلار

خب همان طور که گفتیم قیمت تتر ثابت بوده و این ارز دیجیتال دارای ثبات بوده اما برخی مواقع کسانی که می خواهند این ارز دیجیتال را خریداری کنند شاهد تفاوت قیمت این ارز دیجیتال می باشند و شاید برایشان سوال شود که چرا ارز تتر دچار تغییر قیمت شده ، خب باید بگوییم که این تفاوت قیمت بیشتر مواقع در ایران رخ می دهد اما خود ارز تتر نیز دچار چنین تغییراتی می شود برای مثال قیمت تتر نیز تا ۲ دلار هم افزایش قیمت داشته است این افزایش قیمت هم به علت عرضه و تقاضای بازار بوده است اما تغییر قیمتی که در ایران شاهد آن هستیم در برخی مواقع اتفاق می افتد و این موضوع در حالتی رخ می دهد که قیمت تتر در صرافی ها همان ۱ دلار است اما دلیل این تغییر چیست؟

خب باید بگوییم که تفاوت قیمت در اینجاست که اگر شما این ارز دیجیتال را از داخل ایران و از بهترین صرافی ارزدیجیتال خرید کنید معادل قیمت روز دلار است اما برخی مواقع که ارز Tether در صرافی های ایرانی کمیاب می شود صرافی ها به دنبال تهیه ارز دیجیتال از خارج کشور می روند که اینجا است تفاوت قیمت رخ می دهد

برای تهیه ارز تتر در این مورد صرافی ها برای خرید تتر از خارج از کشور باید از دلار حواله استفاده کنند که قیمت دلار حواله همواره بالاتر از قیمت دلار معمولی بوده برای مثال اگر دلار ۲۵۰۰۰ هزار تومان قیمت دارد قیمت دلار حواله ۲۷۰۰۰ تومان می باشد و همین امر سبب افزاریش قیمت تتر می شود.

خرید ارز دیجیتال تتر

پیش بینی قیمت تتر

هدف تتر این است که قیمت را با یک ارز معمولی “فیات” مانند دلار آمریکا، یورو یا یوان چین ارزش گذاری کند. تتر ادعا می کند که با نگه داشتن ذخایر آن ارز در یک بانک، ارزش ها را ثابت نگه می دارد. استیبل‌کوین‌هایی مانند تتر با ایجاد ثبات بیشتر در یک بازار متلاطم، صنعت ارزهای دیجیتال را تحریک کرده‌اند.

تتر USDT به دیجیتال‌سازی دلار آمریکا کمک می‌کند و باعث می‌شود تراکنش‌های بلاکچین سریع‌تر، آسان‌تر و ارزان‌تر انجام شوند.تتر رمزارزی کاربردی است و این ویژگی باعث می‌شود که سرمایه‌گذاری بر آن قابل ‌قبول و بالنده‌ باشد.

بسیاری از تحلیلگران صنعت رمزارزها، تتر را ساده‌ترین راه تبدیل ارزهای دیجیتال می‌دانند. از مزایای تتر می‌توان به هزینه کم، سرعت بیشتر تراکنش‌ها و استفاده آسان اشاره کرد. علاوه بر اینکه مستعد رشد است می‌تواند کاتالیزوری برای ورود ارزهای دیجیتال به جریان اصلی نظام مالی جهان باشد.

بنا به مزایا و دلایلی که ذکر شد، به نظر می‌رسد که آینده ارز دیجیتال تتر USDT در بلند ‌مدت مساعد است و بازدهی خوبی تا ۵ سال دیگر خواهد داشت.

مطلب مفید بود ؟ ۴ ۰

شما هم بخوانید