درمان حساسیت فصلی | ۱۷ روش درمان آلرژی فصلی در منزل

درمان حساسیت فصلی و تنفسی در منزل

درمان حساسیت فصلی در طب سنتی درمان حساسیت فصلی در منزل روش درمان آلرژی فصلی و تنفسی را در سایت فتوکده می خوانید

درمان حساسیت فصلی و تنفسی

آلرژی یا حساسیت یک واکنش افراطی سیستم ایمنی بدن است که علت های گوناگونی دارد که با رعایت برخی نکات براحتی می توانید از این دوران عبور کنید

آلرژی چطور در بدن شروع می شود ؟

در واقع، وقتی شما در معرض مواد آلرژی زا قرار می گیرید، سیستم ایمنی بدن شروع به فعالیت می کند، به بیان ساده تر افراد مبتلا به آلرژی، واکنش ایمنی اغراق آمیزی نشان می دهند.

سلول های سیستم ایمنی که به سلول های یاخته ای مشهور هستند، ماده ای به نام هیستامین آزاد می کند که به گیرنده های موجود در رگ های خونی می چسبد و این امر باعث سرخ شدگی، التهاب (تورم)، خارش و تغییرات هورمونی می گردد.

درمان حساسیت فصلی در طب سنتی

داروهای ضد آلرژی علاج یا ناراحتی

آلرژی ها مخصوصا در طول فصل بهار و تابستان تشدید پیدا می کنند

بسیاری از روش های معمول برای درمان آلرژی با وجود اینکه توسط نسخه پزشکی تجویز می شوند، دارای اثر برگشت بعد از چند روز هستند

این داروهای شیمایی فرد مبتلا به آلرژی را برای مدتی دچار حالت سرگیجه، خواب آلودگی، تحریک پذیری، محدود سازی گردش ادرار و حتی مشکل بی خوابی می کنند؛ 

اسپری های ضدالتهاب، آنتی هیستامین ها، قطره های چشمی، ضداحتقان های بینی، کورتیکو استروئیدها، کرم های موضعی، داروهای ترکیبی از جمله این موارد هستند

درمان حساسیت فصلی در منزل

داروها ضد آلرژی و فشار خون

در طول واکنش آلرژیک بدن، در تماس با ماده آلرژی زا، ممکن است بافت های بینی دچار التهاب شوند، این التهاب نیز به نوبه خود باعث ایجاد مایع و مخاط می گردد.

سلول های خونی چشم نیز در این واکنش ملتهب می گردند و باعث سرخ شدگی چشم ها می شوند. داروهای ضد احتقان یکی از داروهای ضد آلرژی هستند که مسئول کوچک سازی بافت های ملتهب بینی و رگ های خونی و التیام علائم مذکور می باشند.

متاسفانه مصرف ضد احتقان ها ممکن است باعث افزایش فشار خون گردد، بنابراین برای افراد مبتلا به فشار خون یا گلوکوم (آب سیاه) توصیه نمی شوند.

درمان آلرژی تنفسی و فصلی در منزل

چه مواد غذایی را نخورید

بدن هر چه سالم تر باشد، در مقابل آلرژن ها مقاوم تر ظاهر می شود، برای مثال برخی از افراد به غذاهای ذیل واکنش آلرژیکی نشان می دهند:

بادمجان، خیار، سویا، گندم، شکر، بادام زمینی، موز، دانه آفتاب گردان، حلزون صدف دار، طالبی، کدوی سبز و خربزه از جمله این مواد غذایی است

۱۷ روش درمان آلرژی فصلی در منزل

ما در اینجا راهکارهایی را جهت درمان آلرژی تنفسی و چشم به شما پیشنهاد می دهیم که علاوه بر تاثیر فوق العاده و سریع، در عین حال بدون عوارض جانبی هستند:

پرهیز جدی از آلرژن ها

آلرژن ها همان مواد آلرژی زا هستند، اولین راهکار برای درمان پیشگیری است، به مواد آلرژی زا تا حدی که می تواند نزدیک نشوید و یا لمس نکنید

سرکه سیب

سرکه سیب اثر شگفت انگیزی در درمان آلرژی تنفسی دارد

سرکه می تواند با کاهش تولید مخاط، سیستم لنفاوی را پاکسازی نماید. یک قاشق غذاخوری سرکه سیب به یک فنجان آب داغ با مقدار خیلی کم عسل به آن اضافه نمایید، اکنون آماده نوشیدن است.

درمان آلرژی فصلی با عسل

آبریزش بینی و چشم های اشک آلود نشانه هایی از تلاش بدنتان برای دور کردن ماده خارجی از سیستم شما هستند. شما نمی توانید به بدنتان بگویید چمن و گرده گیاهان بد نیستند.

عسل محلی از مقادیر زیادی از همان گرده ها که برای شما آلرژی زا هستند، تولید می شوند که یکی دو قاشق از آن می تواند به تدریج علائم آلرژی را کاهش دهد.

عسل در طب سنتی از روش های درمان آلرژی فصلی است

شستشو با محلول آب نمک

مجرای بینی شما سیستم پیچیده ای از راهروهای کوچک است که گرد و غبار و گرده ها به آسانی در آنها گرفتار می شوند، شما می توانید با شستن بینی خود با آب نمک آلودگی ها را از آن پاک کنید.

تغییر در رژیم غذایی

رژیم غذایی مناسب خلق تان را بهتر و توانای تان برای خواب و استراحت شبانه را ارتقا می بخشد و فاکتور اصلی در میزان انرژی تان، ظاهر پوستتان و تعادل وزن تان به شمار می آید

فزون بر این نقش برجسته ای در نحوه مقابله بدنتان با آلرژی دارد.

ورزش

بلی، تسریع گردش خون باعث تنظیم بدن تان می گردد. ورزش و فعالیت فیزیکی باعث کاهش طبیعی علائم آلرژی می گردد.

درمان آلرژی تنفسی با امگا ۳

 امگا ۳ بعلت خاصیت ضد التهابی برای افراد دارای حساسیت فصلی بصور جدی توصیه می شود می توانید از قرص روغن ماهی هم به میزان مشخص استفاده کنید

امگا ۳ را می توان در ماهی، تخم مرغ، گردو، تخم کتان، تخم کدو، فندق، کنجد و روغن آفتابگردان و … بیابید.

دوری از استخر و کلر

یکی از نکات منفی در استخر وجود کلر آب است که برای افراد که داری حساسیت فصلی هستند مضر است و می تواند وضعیت فرد را تشدید کند

گاز کلر مانند دود تاثیر منفی روی آلرژی دارد

خوردن آب کافی

دی هیدراته شدن یا بی آبی در بدن اثرات جانبی زیادی دارد که باعث بدخلقی و احساس گرسنگی بیش از حد می شود، بنابراین کم کردن وزن را برایتان دشوار تر می کند.

بی آبی بدن، همچنین باعث احساس خستگی و دشواری در خواب شبانه، سردرد، نفخ و حتی باعث تشدید هر نوع علامت آلرژی در شما می گردد.

هر چه آب بیشتری بنوشید، احساس راحتی بیشتری خواهید کرد.

قطره درون وریدی (IV Drip Therapy)

واقعیت این است که وقتی بدن تان ویتامین ها و مواد مغذی اصلی را از دست می دهد، تغییر رژیمی و افزودن پروبیوتیک ها بسیار دیر اثر می کند

به عبارت دیگر، بدن شما دچار عقب روی شده است. اینجاست که قطره درون وریدی با دور زدن دستگاه گوارشی تان، ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدنتان را به جایی که واقعا لازم است، ارائه می دهد.

برگ گیاه گزنه

برگ گیاه گزنه به طور طبیعی توانایی بدن شما را برای تولید هیستامین مسدود می کند و مانع آلرژی می شود، کپسول یا برگ گزنه در بازار موجود است.

مصرف مواد پروبیوتیک

برخی مواقع، آلرژی ها از عدم تعادل در سیستم ایمنی بدن تان ناشی می شوند که باعث واکنش های شدیدتر در مقابل محرک های خارجی از جمله گرده گل ها، گرد وغبار و چمن می گردد.

پروبیوتیک ها باعث تقویت سیستم ایمنی شما از طریق معرفی باکتری های مفید به دستگاه گوارشی تان می گردند. جالب است بدانید خوردنی های تخمیر شده، مثل ماست، کفیر، شکلات تلخ و ترشی منبع غنی ای از پروبیوتیک ها هستند.

ایمنی درمانی

منظور از ایمنی درمانی این است که فرد مبتلا به آلرژی را به تدریج در معرض دوز های افزایشی مواد آلرژی زا قرار می دهد. ایمنی درمانی به دو شکل صورت می گیرد:

تزریق یا قرص. متخصصین تزریقات ایمنی درمانی را بر روی بیمارانی که بدن آنها در مقابل سایر درمان ها مقاوم است، انجام می دهند.

درمان آلرژی فصلی با طب سوزنی

طب سوزنی جهت درمان انواع گسترده ای از جمله افسردگی، اختلالات گوارشی، درد، ضعف ماهیچه و نقص در سیستم ایمنی به کار می رود و طبق گفته «ژورنال اروپایی آلرژی و ایمنی شناسی بالینی» طب سوزنی به طور طبیعی در کاهش علائم آلرژی موثر می باشد.

از رطوبت زداهای خانگی

با استفاده از رطوبت زدا ها و بویژه در مناطق گرم و شرجی، رطوبت هوا را تاحدودی کاهش دهد، رطوبت زدا ها با کاهش رطوبت از محیط مانع رشد بید، کک، سوسک ها و موریانه می شوند

همانطور که می دانید چنین محیط هایی بستر مناسبی برای رشد و نمو کپک ها، کپک های قارچی و کرم های ریز غبار به شمار می آیند..

کولرهای گازی مثالی برای رطوبت زدا ها محسوب می شوند.

فیلترهای هوا یا هواکش ها

قارچ ها،کپک ها و کرم های غبار در سطوحی مثل دیوار، کف خانه، وسایل خانگی، مبلمان و حتی فرش ها می توانند زندگی کنند، رطوبت باعث تکثیر آنها می گردد،

بنابراین حمام، آشپزخانه، اتاق های خشکشویی، زیرزمین و فضاهای خالی محیط مساعدی برای رشد کپک ها و کرم های غبار به وجود می آورند. فیلترهای هوا باعث تهویه هوای داخل اتاق و در نتیجه کاهش آلودگی می گردند.

پوشش ضد حساسیت بالشت و تشک

شما می توانید با استفاده از پوشش های ضد آلرژی سطح محل خواب مثل بالشت و تشک خود را علیه کرم های ریز گرد و غبار، موجودات میکروسکوپی که به عنوان آلرژن محسوب می شوند، بیمه کنید.

درمان نفخ شکم و معده

درمان آلرژی تنفسی سرفه و عطسه | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۴ ۰

شما هم بخوانید