خواص کیوی | ۳۶ خاصیت کیوی برای پوست چشم و اسپرم

خواص کیوی برای پوست و چشم و سرماخوردگی

خواص کیوی برای سلامتی خاصیت کیوی برای پوست و چشم خواص کیوی برای اسپرم کیوی چه فوایدی دارد را در سایت فتوکده می خوانید

خواص کیوی برای سلامتی

کیوی یکی از میوه های بومی کشور چین بوده که در قرن ۲۰ به کشور نیوزلند منتقل و بصورت تجاری کشت و کم کم به سراسر جهان ارسال شد

ایران امروزه با تولید بیش از ۳۰۰ هزار تن در سال چهارمین تولید کننده این میوه در جهان است، شاید جالب باشد بدانید کیوی ۸ برابر سیب دارای مواد مغذی است

نام کیوی از یک پرنده نیوزلندی گرفته شده است

خاصیت کیوی برای اسپرم و زنان و بارداری چیست

کیوی و ویتامین C

کیوی منبع اصلی ویتامین C است

میزان ویتامین سی کیوی دو برابر میوه پرتقال که بدن برای مقابله با بیماری های قلبی، مبارزه با سرطان و التهاب و تقویت سیستم دفاعی بدن به این ویتامین نیازمند می باشد.

ویتامین A و کیوی

کیوی حاوی ترکیبات ویتامین A بوده که از بهترین آنتی اکسیدان ها می باشد و خوردن کیوی از آسیب رساندن کلسترول مضر به بدن ممانعت کرده و از غشای سلولی محافظت می نماید.

ویتامین K و کیوی

با مصرف روزانه ۱ عدد کیوی ۳۵ درصد از نیاز بدن به ویتامین K رفع شده و این ویتامین در لخته شدن خون تاثیر دارد. ویتامین K استحکام استخوان ها را زیاد کرده و از شکستگی آن به دلیل کهولت سن جلوگیری می نماید.

کیوی و فیبر

کیوی میوه منحصر به فردی بوده و منبع غنی فیبر به شمار می رود که برای یبوست بسیار موثر بوده و مواد سرطان زایی که در کبد متابولیزه شده اند را از جریان خون بطور کامل پاک می نماید.

 آنزیم اکتینیدین

در کیوی آنزیم اکتینیدین وجود دارد که در هضم غذا در بدن موثر بوده و این میوه حاوی اسیدهای ارگانیکی می باشد، که اثرات آنتی اکسیدانی بالاتری دارند.

خواص کیوی برای چشم

در کیوی کاروتنوئیدهای مختلفی همچون؛ بتاکاروتن و لوتئین وجود دارد که این ترکیبات خطر ابتلا به بیماری آب مروارید را کاسته در تقویت بینایی نقش بسیار مهمی دارد.

بیماری های معده

چینی ها از ریشه و میوه کیوی برای درمان بیماری های معده، سرطان سینه، بیماری های مقعدی و عفونت های ویروسی استفاده می کردند و آب کیوی عطش را رفع کرده و جلوی التهاب را می گیرد.

به کار انداختن روده

مصرف منظم کیوی حجم مدفوع در افراد بالغ را افزایش داده و باعث کار کردن منظم روده های آنان می شود. کیوی در درمان افرادی که مبتلا به یبوست هستند، بسیار مفید می باشد.

بیماری های باکتریایی

کیوی میوه ای بسیار مفید برای بدن بوده و نتایج حاصل از آزمایش ها نشان می دهد، مصرف کیوی از رشد باکتری ای کولای و استافیلوکوکوس اورئوس و سه نوع قارچ در بدن جلوگیری می کند.

افزایش ایمنی بدن

آزمایش های انجام شده بر روی موش ها نشان داد که مصرف کیوی باعث افزایش سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری های دیفتری و وبا شد و این میوه برای بدن کودکان نیز بسیار مفید می باشد.

واکنش های آلرژیک

کیوی میوهای بسیار عالی بوده و مصرف فرآورده های حاصل از آن، اثرات ضد آلرژیک داشته و مصرف کیوی برای جلوگیری از ناراحتی هایی مانند آسم، برونشیت یا اگزما بسیار موثر می باشد.

خواص کیوی برای سرماخوردگی

سرماخوردگی بیماری شایع در فصل پاییز و زمستان بوده و مصرف کیوی در کودکان و بزرگسالانی که دچار سرماخوردگی شده اند، در مقایسه با افرادی که موز می خورند، زودتر بهبود می یابند.

کاهش سطح کلسترول

مصرف روزانه ۲ یا ۳ کیوی سطح تری گلیسرید خون را تا ۱۵ درصد کاهش داده و مطالعات بر روی مردان سیگاری نشان داد که فشار خون آنان طی چند هفته کاهش یافته است.

افزایش سطح آنتی اکسیدان

مصرف آب کیوی ظرفیت آنتی اکسیدان های پلاسما را بعد از ۳۰ دقیقه افزایش داده و تا ۹۰ دقیقه هم اثرش قابل رویت است. خوردن کیوی روند ترمیم زخم ها را افزایش می دهد.

پیشگیری از سرطان

مصرف آب کیوی مانع از رشد سلول های سرطانی در بدن شده و این محلول بدست آمده از کیوی سبب تقویت مغز استخوان می شود. کیوی برای کاهش دردهای ناشی از شیمی درمانی مفید می باشد.

خاصیت کیوی برای کم خونی

آزماش ها نشان داده کسانی که هر روز ۲ عدد کیوی را به همراه غلات غنی شده با آهن مصرف می کنند، در مقاسیه با آنانی که بجای کیوی، موز می خورند سطح آهن بدنشان بیشتر بوده است.

 بازسازی سلول ها

کیوی با داشتن ویتامین C زیاد به ترمیم سلول های آسیب دیده و رفع آن ها کرده و در بازسازی آن ها بسیار موثر می باشد. ویتامین C کیوی سلول های فرسوده را جایگزین می کند.

 مانع بیماری های پوستی

پوست برای مقابله با سرطان به اسیدهای چرب و اُمگا ۳ نیازمند است تا در حفظ غشای سلولی کمک نماید و این مواد به میزان مورد نیاز در کیوی وجود دارد و مصرف آن برای سلامتی بسیار مفید می باشد.

کنترل عفونت ها در بدن

پوست بطور طبیعی چربی برای محافظت از خود تلید می کند و در برخی موارد این چربی پوست برای افراد خوشایند نبوده و سعی در رفع آن دارند و کیوی میزان تولید چربی پوست را کنترل می کند.

ضد جوش و آکنه

حفره هایی که از جوش و آکنه در پوست ایجاد می شود و قابل پوشانده شدن نیز نمی باشد و استفاده از کیوی پخته شده بر روی پوست بصورت موضعی جوش و آکنه را درمان می کند.

خاصیت کیوی برای پوست

با بالا رفتن سن پوست نیز طی گذر زمان سفتی خود را از دست داده و نرم شده و آسیب پذیری آن نیز زیاد می شود و برای حفظ سفتی پوست می توانن از کیوی استفاده نمود.

جلوگیری از آسیب ناشی تابش خورشید

کیوی حاوی اسیدهای آمینه و ویتامین C بوده که از پوست در برابر اشعه مضر خورشید محافظت کرده و برای رفع سوزش پوست، که از تابش خورشید ایجاد شده چند تکه کیوی را بر روی آن قرار دهید.

 رفع تیرگی زیر چشم

خانم ها برای از بین بردن تیرگی زیر چشم می توانند ۱۵ دقیقه کیوی تکه شده را بر روی نواحی تیره زیرچشم قرار داده و بعد با آب ولرم صورت خود را بشویند

تکرار مداوم این عمل زیر چشمان را روشن خواهد کرد.

جلوگیری از ریزش مو

کیوی سرشار از ویتامین های C, E بوده که در حفظ سلامتی مو بسیار موثر می باشند. کیوی حاوی ریزمغذی های منیزیم، روی و فسفر بوده که روند رشد موها را افزایش می دهد.

 رفع شوره سر و خشکی مو

افرادی که موهای خشکی دارند با التهاب پوستی مواجه هستند ، مصرف منظم کیوی برای درمان پوست سر که حاوی موهای خشک و شوره است بسیار موثر می باشد.

بهبود دستگاه گوارش

کیوی برای کارکرد درست دستگاه گوارشی بسیار مفید بوده و در این میوه آنزیم اکتینیدین وجود دارد که باعث تجزیه سریع پروتئین های غذا شده و هضم آن را راحت را می کند.

پیشگیری از اختلالات تنفسی

کیوی حاوی میزان زیادی ویتامین C می باشد که برای افراد مبتلا به آسم یا سرفه های مزمن هستند یا سایر بیماری های تنفسی، مصرف روزانه کیوی به آنان توصیه می شود.

کنترل دیابت با کیوی

کیوی میوه ای بسیار ارزشمند بوده و حاوی فیبر و فروکتوز می باشد که هر دو بر روی قند خون تاثیر دارند. شاخص کلیسمی کیوی ۵۳ بوده که از افزایش قند خون جلوگیری می کند.

محافظت از DNA

کیوی حاوی موادی است که از DNA سلول ها در مواقعی که اکسیژن رسانی به بافت ها با مشکل روبرو است حفاظت می کند. فلاونوئیدها یکی از ریزمغذی های کیوی بوده که محافظ DNA است.

فراهم نمودن محیط قلیایی بدن

کیوی دارای خاصیت قلیایی بوده و کیوی حالت اسیدیته معده را به حالت خنثی نگه داشته و در سلامتی معده موثر است. خاصیت قلیایی کیوی انرژی را زیاد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

خواص کیوی برای اسپرم

مواد مغذی، ویتامین C غنی و ماده معدنی موجود در کیوی برای تولید هورمون تستوسترون (جنسی) در آقایان کمک می کند و موجب رفع مشکلان ناباروی آقایان می شود

 دوران بارداری

کیوی از بهترین میوه ها برای خانم های بادار بوده و خطر سقط جنین در آنان را کاهش می دهد، کیوی ویتامین های بسیاری دارد که از طریق جفت به بدن جنین نیز انتقال می یابد.

فواید کیوی برای کودک

کیوی با داشتن انواع ویتامین ها و مواد معدنی در خود برای کودکان بسیار مفید می باشد و با داشتن ویتامین C جذب آهن بدن را زیاد کرده و زخم ها را سریع تر التیام می دهد.

خاصیت کیوی برای کبد

کیوی از میوه های مفید برای افرادی است که دچار ناراحتی های کبد می باشند. کیوی با داشتن ویتامین C کبد را از آسیب احتمالی حفظ کرده و این ویتامین در بازسازی سلول ها بسیار موثر است.

 افزایش سطح هموگلوبین خون

کیوی برای رفع کم خونی بسیار مفید بوده و آهن موجود در کیوی برای بدن بسیار مهم است و آهن در تولید و نگهداری گلبولهای قرمز نقش دارد.

کیوی هموگلوبین خون را زیاد می کند.

زخم های دهان

زخم هایی که در دهان ایجاد می شود بسیار آزار دهنده بوده و اغلب در دیواره داخلی دهان یا زبان ظاهر می شود، کیوی با داشتن میزان زیادی ویتامین C زخم های دهان را سریع تر بهبود می بخشد.

آشنایی با خواص توت فرنگی

کیوی چه فوایدی دارد | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۱۲ ۲

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

شیخ مزمل

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸


مطالب فوق العاده مفیدی رو کسب کردم خیلی به خوردن کیوی علاقه مند شدم و به دیگران هم توصیه این میوه پر خاصیت رو خواهم کرد

شما هم بخوانید