خواص شیر نارگیل + ۲۸ خاصیت شیر نارگیل و طرز تهیه

خاصیت شیر نارگیل

خواص شیر نارگیل برای پوست و مو خاصیت شیر نارگیل شیر نارگیل از کجا بخریم طرز تهیه شیر نارگیل تفاوت شیر نارگیل با آب نارگیل را در سایت فتوکده می خوانید

خواص شیر نارگیل

شیر نارگیل جایگزین فوق العاده ای برای شیر گاو بویژه در افرادی که دچار عدم تحمل لاکتوز هستند، محسوب می شود.

از خواص شیر نارگیل می توان به درمان کم خونی، دیابت، رفع اسهال و یبوست، تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت استخوان ها ولاغری اشاره نمود.

شیر تهیه شده از نارگیل در سلامتی پوست و مو و همچنین زیبایی بسیار موثر می باشد و حاوی انواع مواد مغذی بوده و ویتامین های بسیاری در خود دارد و طبع آن گرم بوده و ارزش غذایی بالایی دارد.

تفاوت شیر نارگیل با آب نارگیل

شیر نارگیل با آب نارگیل متفاوت است، این نوع شیر از پودر خرده شده نارگیل بدست می آید و با آب داخل آن متفاوت می باشد، اگر سوال شما هم اینست که شیر نارگیل از کجا بخریم جواب اینست که براحتی می توانید خودتان آنرا تهیه کنید

طرز تهیه شیر نارگیل

● آب : ۴ فنجان

● نارگیل رنده شده : ۲ فنجان

ابتدا آب را بگذارید گرم شود البته نیاز نیست به حد جوش برسد تا اینکه داغ شد نارگیل رنده شده را به آب اضافه کرده و با سرعت زیادی مخلوط کنید تا قوام آید

سپس ترکیب را از صافی عبور کرده تا شیر نارگیل شما آماده خوردن باشد؛ نگهداری این ترکیب بیش از ۳ روز در یخچال می تواند باعث فاسد شدن آن شود

با طرز تهیه شیر نارگیل آشنا شدید ؟

طرز تهیه شیر نارگیل در خانه

شیر نارگیل چه خواصی دارد ؟

رفع کم خونی

شیر نارگیل محتوی آهن می باشد که برای تولید هموگلوبین در خون ضروری است، هموگلوبین باعث اکسیژن رسانی به اندام ها شده و شیر نارگیل به دلیل وجود آهن در آن از کم خونی جلوگیری می کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

شیر نارگیل دارای خواص ضدباکتری و ضد قارچی بوده و همچنین محتوی چربی های ضد میکروبی، اسید لوریک و اسید آسکوروبیک می باشد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند.

شیر نارگیل و لاغری

مصرف شیر نارگیل موجب می شود تا شخص برای مدت طولانی تر احساس سیری کند و چربی خوب موجود در آن کالری سوزی را افزایش داده و در آخر باعث کاهش اشتها و لاغری می شود.

استحکام استخوان ها

کلسیم در استحکام استخوان ها بسیار موثر است

ولی کلسیم شیر نارگیل نسبت به کلسیم شیر گاو، کم است در عوض شیر نارگیل سرشار از فسفر می باشد که این فسفر باعث تقویت بیشتر استخوان ها می شود.

خواص شیر نارگیل در بارداری

شیر نارگیل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن زنان باردار می شود و از گرفتگی عضلات پا که در دوران بارداری شایع است، با بهبود بخشیدن به گردش خون جلوگیری می کند.

شیر نارگیل و دیابت

شیر نارگیل محتوی چربی خوب بوده و این چربی خوب که اسید لوریک نام دارد قند خون را کنترل کرده و از ابتلا به دیابت پیشگیری می کند.

همچنین باعث تولید بهتر انسولین در بدن می شود.

سلامت قلب

شیر نارگیل محتوی چربی خوب است. اسید لوریک یکی از چربی های خوب بوده که این چربی خوب، کلسترول بد خون را پایین آورده و باعث سلامت قلب و عروق می شود.

شیر نارگیل برای بدنسازی

نوشیدن شیر نارگیل باعث انرژی زایی و بهبود عملکرد فیزیکی بدن می شود.

ویتامین های منیزیم و پتاسیم برای عضله سازی مفید بوده که در شیر نارگیل وجود دارند همچنین شیر نارگیل در کاهش بافت چربی موثر است.

جلوگیری از آلزایمر

شیر نارگیل کمک بسزایی به تولید کتون در بدن می کند. کتون یک منبع جایگزین انرژی برای مغز می باشد. این کتون ها برای اشخاصی که در مراحل اولیه بیماری آلزایمر می باشند، بسیار مفید است.

رفع عطش و اسهال

شیر نارگیل محتوی الکترولیت های فراوان می باشد که باعث رفع عطش می شود. شیر نارگیل در فصل های بهار و تابستان از اسهال و کم آبی بدن جلوگیری می کند.

شیر نارگیل و یبوست

یبوست نوعی عارضه است که در آن شخص دچار سفتی مدفوع در روده بزرگ می شود. شیر نارگیل یک درمان طبیعی برای یبوست است که باعث سلامت روده و بهبود عمل هضم می شود.

خاصیت شیر نارگیل برای اضطراب

شیر نارگیل سرشار از منیزیم بوده که برای بدن مفید می باشد. این منیزیم باعث کاهش اضطراب و استرس، آرام شدن اعصاب و کاهش گرفتگی عضلانی در بدن می شود.

خواص شیر نارگیل  + شیر نارگیل از کجا بخریم

تفاوت شیر نارگیل با آب نارگیل + شیر نارگیل از کجا بخریم

درمان زخم معده

شیر نارگیل به دلیل ایجاد سلول های ضدباکتری و محافظ در مخاط معده از ایجاد زخم معده جلوگیری می کند. شیر نارگیل ۵۶% بهتر از آب نارگیل در درمان زخم معده عمل می کند.

جوانی پوست

در شیر نارگیل انواع ویتامین ها وجود دارند. یکی از ویتامین های موثر در جوانی پوست، ویتامین C می باشد که این ویتامین از ایجاد چین و چروک و خطوط روی پوست جلوگیری می کند.

ضد آکنه

با مالیدن ۲ تا ۳ قطره شیر نارگیل به محل آکنه می توان باعث درمان این مشکل شد. شیر نارگیل باعث کاهش چربی اضافی پوست و نابودی جوش و آکنه از صورت می شود.

خاصیت شیر نارگیل برای آقایان

شیر نارگیل دارای مقادیر زیادی از روی می باشد که این روی برای سلامت غده پروستات مردان ضروری می باشد و همچنین از ابتلا به سرطان پروستات جلوگیری می کند.

مرطوب کننده پوست

شیر نارگیل از خشک شدن پوست از طریق، آبرسانی به پوست جلوگیری کرده و پوست را مرطوب نگه می دارد.

برای این کار شیر نارگیل و گلاب را به اندازه ۱ فنجان و چند گلبرگ گل محمدی را به آب حمام اضافه کرده و بدن خود را بشویید.

درمان آفتاب سوختگی

در شیر نارگیل روغن هایی وجود دارد که از خطر بروز آفتاب سوختگی جلوگیری می کند و همچنین قرمزی و التهاب پوست که ناشی از آفتاب سوختگی است را کاهش داده و درمان می کند.

بیماری های پوستی

شیر نارگیل محتوی اسید چرب بوده که این اسید چرب از ابتلا به بیماری های پوستی مثل پسوزیاریس، اگزما و درماتیت جلوگیری کرده و از عفونت های پوستی پیشگیری می کند.

خاصیت شیر نارگیل برای مو

برای درمان ریزش مو می توانید از شیر نارگیل برای شستشوی موها استفاده کنید. شیر نارگیل از ریزش موهای سر جلوگیری کرده و باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود.

افزایش رشد مو

مواد معدنی که در شیر نارگیل وجود دارند، باعث تقویت فولیکول های ریشه مو می شوند و همچنین باعث افزایش رشد موها و ضخیم شدن تارهای مو می شود.

این شیر را به موها بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید.

نرم کننده مو

اگر خواهان موهای نرم هستید می توانید از یک نرم کننده طبیعی استفاده کنید. شیر نارگیل یک نرم کننده طبیعی برای موهای شماست،

این شیر را بعد از شامپو زدن به موهای خود بمالید و سپس شستشو دهید.

دفع سنگ کلیه

شیر نارگیل در دفع سنگ کلیه موثر بوده و در آن اسید آمینه ها و آنزیم های زیادی وجود دارد که برای بدن مفید می باشد. مبتلایان به سنگ کلیه با مصرف شیرنارگیل می توانند آن را دفع کنند.

پاک کننده آرایش

یکی از بهترین پاک کننده های آرایش صورت، شیر نارگیل است. در این روش، پنبه ای را به شیر نارگیل آغشته کرده و با آن آرایش خود را به آرامی شروع به پاک کردن کنید.

تفاوت شیر نارگیل با آب نارگیل | سایت فتوکده

شما هم بخوانید