۳۰ روش چاق شدن صورت + برای چاقی صورت چه باید کرد

.چاق شدن صورت در خانه

 

  برای چاقی صورت چه باید کرد

 


 
سایت فتوکده : سایتی برای همه
 
 

۳۰ روش چاق شدن صورت + برای چاقی صورت چه باید کرد

داشتن صورت چاق همواره یکی از دغدغه های بانوان و حتی آقایون می باشد  اگر شما هم دنبال سوال برای چاقی صورت چه باید کرد هستید این مطلب مختص شماست

لاغری صورت به مرور زمان با افزایش سن و داشتن الگوهای نامناسب در زندگی از جمله مصرف الکل و دخانیات به وجود می آید.

امروزه روش های متنوع پزشکی و سنتی برای چاقی صورت با انجام عمل های جراحی و یا اصلاح رژیم غذایی و استفاده از ماسک های متنوع صورت این امکان را به افراد میدهد تا برای چاقی صورت خود اقدام کنند.

در این مطلب با ۳۰ روش چاقی صورت آشنا می شوید

روش چاق شدن صورت در طب سنتی

روش چاق شدن صورت در طب سنتی

چاقی شدن صورت راهکاری های درمان خانگی در طب سنتی دارد، اگر می خواهید به سوال برای چاقی صورت چه بخوریم و چه کنیم آشنا شوید تمام مطالب رو کامل بخوانید

ماساژ دادن صورت با شیر

یکی از سریع‌ترین راه چاقی صورت ماساژ با شیر سرد است، هر روز حدود ۲۰ دقیقه صورت خود را با شیر ماساژ داده و اجازه دهید ۵ دقیقه شیر روی صورتتان بماند.

سپس صورت را با آب ولرم شست و شو دهید.

ماسک عسل

عسل دارای مقدار زیادی آنتی‌ اکسیدان بوده که به عنوان مواد طبیعی برای چاقی صورت بسیار مفید می‌باشد، همچنین با آب‌ رسانی به صورت، رطوبت پوستتان را حفظ می‌کند و چاقی صورت و گونه‌ ها را به دنبال دارد.

برای اینکه زودتر نتیجه بگیرید هر روز صبح کافیست ۱ قاشق چای خوری عسل را به همراه پاپایا مخلوط کرده و روی صورت بمالید، پس از ۱۵ دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید.

ماسک جوانه گندم و موز

آنتی‌اکسیدان و ویتامین E موجود در جوانه گندم به آب رسانی پوست شما کمک کرده و با افزایش خاصیت کشسانی باعث چاقی و جوان شدن پوست صورت شما می‌شود.

برای تهیه ماسک یک قاشق غذا خوری جوانه گندم پودر شده را به همراه نصف یک عدد موز له شده و دو قاشق چایخوری روغن زیتون مخلوط کرده و روی صورت قرار دهید

بعد از ۳۰ دقیقه صورت را با آب ولرم بشوئید.

چاقی صورت با روغن زیتون

وجود اسیدهای چرب در روغن زیتون به آبرسانی پوست صورت کمک کرده و به عنوان راه چاقی صورت استفاده میشود.

برای چاقی صورت با روغن زیتون یک قاشق غذاخوری روغن زیتون تازه را روی صورت ماساژ داده و اجازه دهید ۱۰ دقیقه روی صورت بماند سپس با آب گرم صورت را بشوئید.

سیب درختی

سیب درختی حاوی مقدار زیادی مواد مغذی بوده و به منظور راه چاقی صورت انتخاب میشود هر روز صبح سیب را رنده کرده و روی صورت خود مالیده و ماساژ دهید.

بعد از ۲۰ دقیقه صورت را با آب گرم شست و شو دهید.

خوردن آب کافی

یکی از راحت‌ترین راه چاقی صورت خوردن آب زیاد در طول روز است، می‌ توانید روزانه ۸ لیوان آب نوشیده و یا از آب میوه‌ها و سبزیجات مانند هویج استفاده کنید.

طب سوزنی

با روش طب سوزنی می‌توانید جریان خون در صورت را افزایش دهید همین امر باعث تولید کلاژن در پوست شده و با بهبود فرآیند آبرسانی باعث چاق شدن سریع صورت خواهد شد.

خوردن کربوهیدرات

کمبود کربوهیدرات در رژیم غذایی، چربی سوزی در صورت را افزایش داده و صورتتان را لاغر می‌ کند از مواد غذایی که سرشار کربوهیدرات هستند می‌ توان به :

سیب زمینی آب پز، پاستا و نودل، برنج و ماکارونی اشاره کرد.

آلوئه ورا

آنتی‌ اکسیدان موجود در ژل آلوئه ورا کلاژن پوست را افزایش داده و به خاصیت الاستیک و کشسانی پوست صورت کمک خواهد کرد به همین خاطر چاقی صورت و گونه‌ را ایجاد میکند.

صورت خود را شسته و خشک کرده سپس روزی دو بار در روز ژل آلوده ورا را ۱۵ دقیقه روی صورت ماساژ داده و اجازه دهید تا خشک بشود. در نهایت صورت را با آب ولرم بشویید.

ماسک گلاب و گلیسیرین

گلاب و گلیسیرین پوست صورت را مرطوب کرده و با عمل آبرسانی باعث چاق شدن صورت می‌ شوند، هر شب قبل از خواب گلاب و گلیسیرین را ترکیب کرده و روی صورت خود بمالید.

صبح روز بعد صورتتان را با آب ولرم بشویید.

ماسک خاک رس

یکی از ماسک‌ های مناسب چاقی صورت و گونه خاک رُس یا گِل رُس می‌ باشد. وقتی گِل رُس با گلاب ترکیب شود می‌ تواند به آبرسانی به منافذ پوست کمک کرده و به روند چاق شدن صورت سرعت بخشد.

هر روز یک قاشق از گِل رس را به همراه یک قاشق مربا خوری گلاب مخلوط کرده و روی صورت بمالید بعد از ۱۵ دقیقه صورت را با آب سرد خوب شست و شو دهید.

انجام حرکات ورزشی

برای نتیجه گیری سریع چاقی صورت و گونه از انجام حرکات ورزشی روی صورت غافل نشوید، برای شروع روی صندلی بنشینید و لب‌ هایتان را تا جایی که می‌ت وانید به حالت غنچه دربیاورید (جمع کردن) و ۵ ثانیه صبر کنید.

سپس با لبهای بسته لبخند زده تا خط لبخندتان عمیق شود، ۵ ثانیه صبر کنید، این حرکات را ۱۵ بار در دو نوبت هر روز تکرار کنید.

با انجام این تکنیک خواهید دید که عضلات صورتتان خسته می‌ شود، این ورزش جریان گردش خون را در صورت سرعت بخشیده و باعث چاقی صورت و گونه‌ ها می‌ شود

مصرف خشکبار

خشکبار سرشار از ویتامین و آنتی‌ اکسیدان و مواد معدنی می‌ باشد و در چاقی صورت و گونه موثر است، می‌توانید روزانه مقداری پسته و بادام زمینی میل کنید.

ماسک آب خیار و ماست

آب خیار را گرفته و با دو قاشق چای خوری ماست مخلوط کنید، ماسک را روی صورت مالیده و بعد از ۲۰ دقیقه صورت را با آب سرد بشوئید.

چاقی صورت با شیر

شیر به دلیل دارا بودن مواد معدنی، کلسیم و انواع ویتامین‌ها با آب‌رسانی به پوست صورت ، سبب چاقی آن می‌شود.

ماساژ با روغن گیاهی

برای چاقی صورت و گونه استفاده از ترکیب روغن بادام، زیتون و نارگیل به شما کمک می‌کند، قبل از خواب صورت را با این ترکیب ماساژ دهید.

چاقی صورت با آب سیب زمینی

آب سیب زمینی حاوی ویتامین C می‌ باشد که سبب آب‌ رسانی به پوست صورت و چاقی آن می‌ شود، روزانه می‌ توانید دو لیوان آب سیب زمینی را میل کنید.

همچنین از آب سیب زمینی به عنوان ماسک نیز استفاده کنید، برای این کار یک قاشق غذاخوری آب سیب زمینی را روی صورت مالیده و بعد از ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشوئید.

روغن شی باتر

شی باتر حاوی ویتامین E و اسیدهای چرب است که باعث بهبود خاصیت کشسانی و الاستیسیته پوست و چاقی صورت می‌ شود.

مقداری از شی باتر را روی صورت مالیده و به مدت ۱۰ دقیقه ماساژ دهید، ۱۵ دقیقه صبر کنید و در نهایت صورت را با آب ولرم بشوئید.

در هفته ۳ تا ۴ بار این عمل را انجام دهید.

حرکات یوگا برای چاقی صورت

به عنوان راه چاقی صورت انجام حرکات یوگا همراه با آرامش حرف اول را میزند، در محیطی آرام و ساکت قرار بگیرید و حرکات را انجام دهید.

همین آرامش در تمرکز و نتیجه گیری سریع برای چاقی صورت بسیار مهم است.

لُپ‌ های خود را باد کرده و به مدت ۱ دقیقه نگه دارید، با انگشتان دست به آرامی روی صورت و گونه‌ ها ماساژ دایره ای را انجام دهید.

سپس انگشت‌های اشاره را در کنار سوراخ بینی قرار داده و در صورتی که لپ‌ها را به داخل می‌کشید، بر روی پوست اطراف بینی عمل ماساژ را پیاده کنید.

روزی ۳ بار این حرکت را انجام دهید.

مصرف ویتامین E

اگر قصد دارید تنها صورت خود را چاق کنید و سایر اندام‌ ها چاق نشوند بهتر است مصرف مکمل ویتامین E را انتخاب کنید.

تزریق ژل (بوتاکس)

با افزایش سن پوست صورت آویزان و چروک شده و صورت لاغر می‌ شود. یکی از راه‌ های پزشکی برای چاقی صورت تزریق چربی است.

تخم شنبلیله برای چاق شدن صورت

ویتامین‌ ها و آنتی‌ اکسیدان موجود در تخم شنبلیله در چاقی صورت مؤثر است.

به یک قاشق چای خوری پودر شنبلیله مقداری آب اضافه کنید تا حالت خمیری پیدا کند. سپس روی صورت و گونه‌ ها مالیده و ماساژ دهید.

پس از ۱۵ دقیقه صورت را با آب ولرم بشوئید. روزی سه بار این کار را انجام دهید.

ماسک ماست و پودر جوانه گندم

پودر جوانه گندم را همراه با دو قاشق غذاخوری ماست و نصف میوه آووکادو ترکیب کرده و له کنید، سپس روی صورت خود مالیده و پس از ۲۰ دقیقه صورت را با آب گرم بشویید.

ماسک آب خیار و گلاب

آب خیار را گرفته و با دو قاشق گلاب مخلوط کنید ، ترکیب را روی صورت مالیده تا خشک شود بعد از ۱۵ دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید.

جنسینگ

گیاه جنسینگ به عنوان مکمل غذایی به عنوان راه چاقی صورت و دیگر اندام‌ها نقش دارد. می‌توانید از کپسول‌های گیاهی آن استفاده کنید.

ترک عادات بد سیگار و الکل

مصرف الکل و سیگار باعث لاغر شدن پوست صورتتان می‌شود، پس بهتر است این عادات بد را از خود دور کنید.

شیر خشک

شیر خشک می‌تواند به عنوان مکمل غذایی برای چاقی صورت مؤثر واقع شود. روزانه می‌توانید شیر خشک را در آب ریخته و میل کنید.

مصرف سالاد

خوردن سالاد همراه با جوانه گندم و گوجه فرنگی که سرشار از ویتامین C می‌ باشد در چاقی صورت تأثیر گذار است.

سالاد کاهو با پودر جوانه سرشار از ویتامین E و B می‌ باشد که به آب‌ رسانی و جوان شدن پوست شما کمک می‌کند.

محدود کردن آرایش

مصرف لوازم آرایشی به دلیل داشتن مواد شیمیایی طی گذر زمان زمان پوست صورت را آسیب پذیر کرده و روی صورت چین و چروک ایجاد کرده و پوست را خشک می‌کند.

برای جوانی و تأثیر موارد دیگر در چاقی صورت بهتر است آرایش را محدود کنید.

گلابی

این میوه به دلیل داشتن بافته‌ ای فیبری می‌ تواند در چاقی صورت شما مؤثر باشد. روزانه میوه گلابی مصرف کنید.

زیبایی صورت

در این مطلب با راه های چاقی صورت آشنا شدید، راز سفید شدن پوست صورت با ماسک خانگی نیز برای زیبایی صورت شما مناسب خواهد بود

روش چاق شدن صورت در طب سنتی | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۱۵۲ ۱۳

شما هم بخوانید