انتخاب مناسب مدل گردنبند با توجه به یقه لباس و نوع مهمانی

انتخاب مناسب مدل گردنبند با توجه به یقه لباس و نوع مهمانی

انتخاب مناسب مدل گردنبند

زیورآلات همیشه به عنوان یک عضو مکمل ولی بسیار مهم، در کنار استایل و تیپ شما، می‌تواند به شما ظاهری آراسته‌تر هدیه بدهد.

در میان اکسسوری‌هایی که تا به امروز به دست بشر ساخته شده است، گردنبند را می‌توان به عنوان اولین زیورآلاتی دانست که از ابتدا مورد استفاده انسان قرار گرفته است.

این نوع زیور در صورتی که متناسب با فرم بدن، شکل صورت، مدل لباس و … انتخاب شود، موجب زیباتر شدن ظاهر و استایل شما می‌گردد.همانطور که نوع لباسی که انتخاب می‌کنید باید متناسب با مهمانی که در آن حضور دارید باشد، مدل زیورآلات شما هم باید با لباستان همخوانی داشته باشد تا جلوه‌ای زیباتر به ظاهر شما ببخشد.

اگر می‌خواهید یک گردنبند طلا برای مهمانی و جشنی بزرگ انتخاب کنید، این کار را باتوجه به یقه پیراهن خود انجام دهید.

در نظر داشته باشید در هنگام خرید سرویس طلا مدل‌های مختلف نگین‌دار و بدون نگین را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید مدل مناسب با لباس‌تان را انتخاب نمائید اگر مایلید بیشتر در این مورد بدانید با ما در این مطلب همراه باشید. 

نکات تاثیرگذار در انتخاب گردنبند مناسب استایل  خود را بدانید

از گذشته تا به امروز گردنبندها در گروه محبوب‌ترین زیورآلات دنیا قرار گرفته‌اند. همه ما بارها و بارها از این اکسسوری در مهمانی‌ها و مراسم مختلف و یا به صورت دائم و روزانه در منزل و محیط کار استفاده کرده‌ایم.

خرید گردنبند طلا با توجه به اینکه در بالاترین قسمت بدن یعنی گردن قرار می‌گیرد، نظر همه افراد را به خود جلب کرده و جلوه زیبایی به استایل افراد می‌بخشد.

فاکتورهای مختلفی مانند موقعیتی که در آن قرار دارید، نوع لباسی که پوشیده اید، قد یا فرم کلی بدن، صورت، سایز شانه‌ها وحتی اندازه گردن نقش موثری در انتخاب گردنبند مناسب  برای استایل شما را دارند، که باید به آنها توجه کرد.

به طور مثال اگر صورت بیضی شکل دارید بهتر است گردنبندهایی انتخاب کنید که چهره شما را کشیده تر نشان دهند و یا اگر صورت مستطیل یا مربع شکل دارید باید حتما از گردنبندهای کوتاه و چوکر استفاده کنید. برای صورت‌های شبیه قلب گردنبندهای بلند مناسب می‌باشند.   

انتخاب گردنبند با در نظر گرفتن یقه لباس

همانطور که پیش‌تر گفته شد استفاده از اکسسوری‌ها به عنوان یک جزء مکمل اجباری نیست پس در صورتی که شما تصمیم به استفاده از زیورآلات برای جذاب‌ترشدن خود می‌گیرید بایستی به نحوه ست کردن آن‌ها با لباس خود توجه ویژه‌ای داشته باشید.

انتخاب گردنبند طلا مناسب با توجه به مدل یقه لباس بسیار مهم است، اگر ندانید که چه مدل گردنبندی با کدام مدل یقه‌ای ست می‌شود، ممکن است با یک انتخاب اشتباه، هم زیبایی لباس و هم قشنگی گردنبند را از بین ببرید و ظاهر نامناسبی پیدا کنید.

در این مطلب شما را با نحوه ست کردن گردنبند طلا زنانه با انواع یقه‌های لباس آشنا می‌کنیم.

انتخاب گردنبند با در نظر گرفتن یقه لباس

گردنبند مناسب لباس یقه گرد

یقه گرد در بیشتر لباس‌ها به کار می‌رود و اغلب خانم‌ها به سراغ این لباس می‌روند، زیرا لباس‌های یقه گرد هم برای استایل مهمانی و هم برای لباس‌های رسمی و… کاربرد دارند و فرد در آن احساس راحتی می‌کند.

یقه گرد به دو حالت یقه گرد باز و یقه گرد بسته وجود دارد. برای مدل یقه گرد بسته می‌توانید از انواع گردنبند زنجیری طلا بلند استفاده نمائید.

در حالی که برای یقه گرد باز بهتر است از گردنبندی استفاده کنید که فاصله بین گردن و یقه را پر کند در نتیجه پیشنهاد ما استفاده از پلاک و آویز طلا با نقش و نگار بزرگ و زنجیرکوتاه می‌باشد. به طور کلی شما می‌توانید هر نوع گردنبند طلایی را با این نوع استایل ست کنید زیرا تنها بلندی و کوتاهی گردنبند ملاک می‌باشد.     

یقه هفت یا همان یقه دلبری

یکی دیگر از یقه‌هایی که در بسیاری از لباس‌ها مشاهده می‌کنید یقه هفت یا همان یقه دلبری است. برای ست کردن با لباس یقه هفت بهتر است از پلاک و آویز طلا استفاده نمائید.

در این مدل می‌توانید از انواع آویزهای کشیده و زاویه دار بهره ببرید. تمامی مدل‌های مختلف یقه‌های هفتی باعث کشیده و بلندتر دیده شدن اندام و گردن می‌شوند. بنابراین این یقه‌ها بیشتر برای افرادی مناسب هستند که صورت گرد و اندام درشت دارند.

یقه هفت یا همان یقه دلبری

یقه دراپه

به دلیل اینکه لباس‌های یقه دراپه دراماتیک می‌باشند بهتر است که به سراغ گردنبندهای ظریف با آویز کوچک بروید.

همچنین باید حواستان باشد که گردنبندهای گرد چسبان و یا گردنبندهایی که خیلی بلند هستند به هیچ عنوان با این لباس ست نمی‌شوند. در نتیجه برای این مدل یقه‌ها هم می‌توانید از پلاک و آویز طلا در طرح‌های مختلف استفاده نمائید.  

یقه اسکی و گردنبند رولباسی

یکی از محبوب‌ترین نوع لباس‌ها در میان بانوان و آقایان لباس‌های یقه اسکی هستند. برای ست کردن با یقه اسکی بهتر است که به سراغ گردنبندهای زنجیر بلند بروید.

در واقع انواع گردنبند رولباسی طلا مناسب این مدل هستند. شما می‌توانید از گردنبندهای چند لایه که از ترکیب چند زنجیر کوتاه و بلند ساخته شده اند هم استفاده نمائید.

یقه خشتی یا همان یقه مستطیلی

اگر قصد خرید گردنبند طلا برای لباس مجلسی با یقه خشتی یا همان یقه مستطیلی را دارید، هیچگاه نباید به سراغ گردنبندهای زاویه دار بروید. زیرا این گردنبندها به هیچ عنوان با لباس شما هماهنگ نمی‌شوند.

به جای آن بهتر است از گردنبند طلای گرد که دورگردن قرار می‌گیرند، مانند گردنبند کارتیر طلا استفاده نمائید. هرچه گردنبند ظریف‌تر، کوچک‌تر و کوتاه‌تر باشد برای این یقه مناسب‌تر است.  

یقه های برگردان باز و بسته

یقه‌های برگردان اصولا بر اساس ترکیب یقه‌های گرد و هفت طراحی می‌شوند. هرچه برگردان یقه پهن‌تر و خود یقه بسته‌تر باشد، بالاتنه پرتر و کوتاه‌تر به نظر می‌رسد و هرچه برگردان باریک‌تر و خود یقه بازتر باشد، گردن کشیده‌تر و بالاتنه لاغرتردیده می‌شود.

برای یقه برگردان باز بهتر است از گردنبند چوکر طلا یا گردنبندهای کوتاه مانند انواع مدل گردنبند کارتیر طلا استفاده نمائید.

اما اگر می‌خواهید متفاوت به نظر برسید، گاهی اوقات می‌توانید از گردنبندهای بلندتر هم استفاده کنید. اما برای یقه برگردان بسته حتما باید  گردنبندهای کوتاه که درست نزدیک یقه قرار می‌گیرند انتخاب نمائید.

یقه مردانه و اسپرت  

هنگامی که لباس یقه مردانه یا اسپرت می‌پوشید بهتر است که گردنبندتان هم ساده و اسپرت باشد، از این رو زیورآلات نازک و ظریف برای این استایل مناسب هستند.

مراقب باشید با لباس مردانه به هیچ‌وجه به سراغ سرویس طلا نروید بلکه از پلاک و آویز طلا ساده برای این نوع لباس استفاده نمائید. به دلیل اینکه این نوع یقه با مدل‌های ساده سازگاری دارد.

انواع گردنبندهای بدون نگین، همچنین پلاک های اسم، آویزهای ساده و همچنین انواع سنگ‌های رنگی برای این نوع یقه مناسب هستند.

گردنبند مناسب یقه قایقی

برای ست کردن گردنبند با لباس یقه قایقی بهتر است از گردنبندهای متوسط یا نسبتا بلند که به صورت بیضی روی گردن قرار می‌گیرند استفاده نمائید.

باید دقت کنید گردنبندتان کوتاه نباشد که با یقه لباستان برخورد کند. برای این مدل یقه‌ها گردنبندهای رولباسی طلا بهترین گزینه محسوب می‌شوند. مدل‌هایی که به شکل گل یا سنگ هستند بهترین انتخاب می باشند.

یقه دکلته و چوک

اگر قصد پوشیدن لباس یقه دکلته را دارید می‌توانید به سراغ گردنبندهای کوتاه یا گردنبند چوکر طلا بروید. این مدل گردنبندها به دلیل آنکه کتف‌های شما را کاملا باز می‌گذارند، جلوه زیبایی به شما می‌دهند. اما نباید به سراغ گردنبندهای شلوغ بروید زیرا با لباس دکلته مجلسی به هیچ عنوان زیبا نمی‌شوند.

همچنین شما می‌توانید از گردنبندهای زنجیری طلا با طرح دو رشته‌ای که با مهره‌های زیبا تزئین شده اند، بروید. زیرا این گردنبندها هم جلوه خاصی به شما می‌دهند.

کلام آخر

شما به عنوان یک زن در هنگام استفاده از اکسسوری‌های مختلف، ملزم به رعایت نکات ظریف و در عین حال مهمی هستید تا ظاهر شما شکیل‌تر و زیباتر به نظر برسد.

شما می‌توانید با بکارگیری صحیح جواهرات با لباس خود در یک مهمانی به زیبایی بدرخشید و دیگران را تحت تاثیر حسن سلیقه خود قرار دهید. در عصر دیجیتال امروز، تقریبا می‌توانید هرکالایی را به صورت آنلاین خریداری کنید. اما وقتی نوبت به خرید آنلاین طلا می‌رسد، ممکن است کمی شک و دودلی پیش بیاید. با این حال می‌توانید از فروشگاه‌های آنلاین معتبر که دارای نماد اینماد هستند و تحت پوشش اتحادیه صنفی طلا و جواهرات می‌باشند، خرید مطمئن و امنی را تجربه نمائید.

بسیاری از فروشگاه‌های معتبر خرید آنلاین طلا مثل روبی، علاوه بر داشتن شعب مختلف در سراسر کشور که می‌توانید به صورت حضوری مراجعه کنید، برای رفاه حال مشتریان خود با ایجاد امکان خرید به صورت اینترنتی و آنلاین، این امکان را برای شما فراهم کرده تا بدون نیاز به بیرون آمدن از خانه، بتوانید طیف وسیعی از نمونه محصولات را در مدت زمان کوتاهی مشاهده کرده و مدل مورد نظر خود را خریداری نمائید.

در نتیجه شما می‌توانید انواع زیورآلات و جواهرات را به صورت آنلاین از گالری طلا روبی خریداری کرده و  محصول خود را بسیار راحت  و بدون زحمت درب منزل دریافت نمائید. 

مطلب مفید بود ؟ ۸ ۲

شما هم بخوانید